Pokok Bawang @ Spider Lily

yanmie


Kenal tak dengan pokok nie??
Yan baru je berkenalan ngan pokok nie masa mlm minggu ari tu
Tak pernah pun jumpa ngan pokok nie
Tapi buahnya mmg tiap2 hari yan guna dlm mskkan
Nah..cuba teka pokok ape??
Seakan2 pokok pandan pun ade kan??


Haritu masa hubby parking keta kt ada 1 pam mnyk nie
diorg ada tanam pokok nie..
Yan pun ckp kt hubby..apasal lah pokok pandan nie pelik
siap ada bunga lagik..
hubby ckp tu pokok bawang…
sekali buka pintu..mmg yelah..bau daun bawang gitu

pastu yan ckp kt hubby..
bawang ape ek??..merah, putih??
hehhee..hubby ckp try cabut..tgk bwg ape???
hahahhaa..hubbyku buat lawaklah..
takkan nk cabut plak dpn org ramai..
kang tak pasal2 kena jerit ngan pekerja pam mnyk tu


So nie jelah yang sempat yan petik..
hehhee..bunga bawang..cam kelakar je bunyinya..
yang pasti bunga bwg nie cukup unik
dan cantik..

Pssstt!!!…adakah aku nie jakun dan perak??
Tak penah jumpa ngan pokok bawang nie??
almaklumlah..mak ayah tak bercucuk tanam..
so tak kenal ngan pokok nie..hehehee..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Next Post

Lagik Award dari Kak CT Delima

Award Kat atas nie Yan terima dari Kak Ct Delima Terima kasih banyak2 kerana tak pernah melupakan Yan…Sayang kak CT..cewah…Yang lain2 tu jgn jeles ok… Syarat award ni seperti berikut yer: 1. Sape yang dapat award ni leh letak kat blog memasing2. Link semula kepada orang yang bagi award ni […]

Subscribe US Now