Ke LCCT dan Barang kiriman dari Mak Tercenta

yanmie 12

Semalam gi Airport amik kakak
flightnya kul 5.10ptg…sampai kat LCCT kul 8mlm
lepas amik dia kami gi mkn mlm dulu baru hntar ke Shah Alam
Tapi gmbr x ingat nk snap..

pas mkn kami hntr dia blk umah kat Shah Alam
ekceli kakak Yan duk sekali ngan Adik Yan
sian dia tak kawen2 lg..huhuhu..blm seru agaknya..
Yan dan Adik langkah bendul daaa..huhuhu..

ok..sampai2 kat umah Adik
kami membuka kotak dan beg..
berbagi2 brg yg Mak kirim dr kg
sangat seronok anak2 Yan dan Anak2 Adik
dpt kiriman dr Nenek diorg..
meh tgk apa yg mak Yan kirim…

see bnykkan..x muat kat meja mkn adik..huhuhu..
Ada lg kat lantai2 tu..Yan snap mana yg patut aje..
hem..Mee Sabah tu ada kat Sabah aje
mee tu sedap mkn ngan Lada Mee..
sayangnya Lada Mee tu x lepas nk bawa…
coz last2 minit kena tahan daaaa…
xleh hand carry menda tu..klu Baggage baru blh
tp masalahnya klu Baggage takut pecah plak botolnya..huhu..
hem..takpe kira xde rezekilah tu..
apa pun makcik Yan blk sabah mggu dpn
so blh ler Lada Mee itu di kirim pada Makcik..
nmpaknya mak Yan kena salin bekas Lada Mee tu
pakai botol pelastik supaya x pecah..ehehe..

Mak Yan pun ada bg gak makanan
dari air tangannya…
sangat2 rindukan masakan dr air tangan mak ok..
mak kirim Ketam goreng tepung…
ketam goreng tepung nie mmg fevret kami adik beradik
dan Ikan Sampen pun ada..
hem..cam pelik aje nama ikan tu kan??
Ikan tu ekceli tuk Aiman dan Haziq
Ikan tu cukup terkenal di kalangan org cina
tp klu bahasa Yan ikan tu di panggil dgn nama Ikan Sampen..ehehe
Ikan nie konon2nya blh bg anak2 kecik cepat bercakap..
tp mmg betullah…mmg jadik pun..
hem…tp ape pun waulahualam…
dan nak tahu..ikan nie mmg Org cina suka cari
diorg sanggup bayar mahal2 utk dapatkan ikan nie
tapi sakit sikit nk menyiangnya…
coz kena buang kulit dulu..
klu tak buang nnti masa menggoreng meletup2 plak..

Pada Mak Tercenta..terima kasih bnyk2
coz x pernah melupakan kami yg jauh dimata ini..
kami sayang mak…
ops…agak2 Mak Yan baca x blog Yan nie…ehehe..
jgn heran tau..org tua2 sekarang nie dh celik IT dh..

12 thoughts on “Ke LCCT dan Barang kiriman dari Mak Tercenta

  1. suka nya k.ct tgk tu yan..kalau mak k.ct lagi ada tentu dia akan bekalkan apa lah tuk ank2 dia yg jauh cam k.ct ni..ikan sampen tu cmana lak rasa dia yan hehehe..nak gak rasa 🙂

  2. byk sungguh kiriman…. tapi mak mesti ingat kat anak2 kan??kekadang terpk gak.. cemane la anak2 leh lupa jasa mak pak. huhuhu..terpk gak nie… camne la kakak sensorg bawak byk2 brg ek??? hahahaa… sungguh torture!! ekekekalau masak mee sabah jgn lupa anto ke subang ek. ekekeke

  3. Kak Chik…betul tu kak chik..kasihnya ibu membawa ke syurga..amin muda2han..ibu x pernah lupa akan anak2..walhal dh berkeluarga sekalipun tetap jua ibu ingat pada kita…nak tahu..tiap kali dpt brgan yg mak kirim dari kg..yan terharu sgt2…

  4. Elynn…ketam goreng tepung tu fevret aku adik beradik..itu belum lg udang goreng tepung…huhuhu…sedap sampai menjilat jari..ehehe..maklumlah masakan mak mana yg x sedap..betul tak??

  5. kasihnya ibu pada anak-anak, walaupun dah berkeluarga, tetap juga ibu ingat sekali.teringat zaman dok penang dulu, tiap kali ummi kakchik hantar barang, meleleh air mata. terasa ummi kita tu walau jauh dan hidup pun bukan senang, masih nak siapkan macam-macam utk anak dia walhal anak dah pandai berdikari pun.kakchik jadi syahdu pulak tgk kiriman mak yan tu, nostalgia…

  6. mak oiiiiiii…byk nyer dah mcm kedai runcit pulak elynn tgk… Syokkkkkkknyer sayang mak dia….Erm mak elynn selalu bekalkan ikan kering dan belacan….Paling best ketam goreng tepung tu ..sedapppppp nyer yan….:)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Next Post

Ke LCCT dan Barang kiriman dari Mak Tercenta

Semalam gi Airport amik kakakflightnya kul 5.10ptg…sampai kat LCCT kul 8mlmlepas amik dia kami gi mkn mlm dulu baru hntar ke Shah AlamTapi gmbr x ingat nk snap.. pas mkn kami hntr dia blk umah kat Shah Alamekceli kakak Yan duk sekali ngan Adik Yansian dia tak kawen2 lg..huhuhu..blm seru […]

Subscribe US Now