Sayur goreng 1 minit


Hiks…kelakar aje kan tajuk entry nie
ekceli, Takde idea sebenarnya nak masak apa utk menu diet Yan nie
selalunya buat sup sayur, oat sayur2an, sup tauhu
Tapi semalam mood mereka-reka resepi datang..ehehe
so apa lg..amik semua stok sayur dlm peti

dan hasilnya cam kat bawah nie
ekceli senang aje buatnya
semua org tau buat pun
cuma yang nie kira menu sihat untuk orang yang berdiet cam Yan nie
coz bahan2 yg digunakan adalah yang berkhasiat gitu
dan masak pun x lama..1 minit aje dh siap..

Bahan-bahannya
bawang putih *di titik *
sayur kailan
bunga kobis
putik jagung
lobak
Tauhu *potong ikut suka*
Serbuk Lada Hitam
Serbuk Lada Putih
garam sedikit
minyak zaitun

Cara Memasak
panaskan minyak zaitun, masukkan bwg putih
lepas tu masukkan tauhu, jgn lama…asalkan masak
kemudian masukkan semua sayur2an yg dh dipotong
masak dlm 1 minit aje dan lepastu masukkan serbuk lada hitam,
serbuk lada putih dan garam secukup rasa.

Dalam menu diet Yan nie
Yan x masak sayur tu lama coz takut khasiat dlm sayur tu berkurangan
see..sangat simple aje menu diet yan kan..
rasanya pun sedap coz letak serbuk lada hitam dan lada putih tu kot..
ehehe…*angkat bakul sendiri*
tak percaya…sila lah cuba..hahaha…

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge