Aiskrim oh Aiskrim….huhuhu


Sekarang nie Aiman dh pandai nak meminta Aiskrim
xpenah pun ajar dia mkn benda2 manis mcm nie
Aiman sendiri pandai nak minta
pastu tau plak benda tu aiskrim..huhu


Ceritanya mcm nie
2-3 hari yang lepas adalah org yg jual aiskrim nie lalu dpn umah
so Aiman pun duk ckp ler nak Aiskrim..nak aiskrim
yan pun peliklah mana dia tau perkataan aiskrim kan??
maybe dia tgk citer TV kot..hehe

Yan pun buat tak tahu jelah
pastu xlama bunyi lagik loceng org yg jaul aiskrim tu..huhuhu
so dengan rasa kesian, Yan pun belikanlah dia aiskrim kat org tu

Dan besoknya lalu lg lah penjual aiskrim tu
dah beli sekali, tiap2 hari dan setiap masa plak penjual tu lalu
adeh…so pendek kata tiap2 kali penjual tu lalu haruslah belikan 1 cup aiskerim tuk aiman

nasib baik yan dh tau time2 penjual tu lalu..hehe
rasa2 mcm dgr bunyi loceng2 tu..bawa aiman ke dapur
supaya x dgr bunyi loceng aiskrim tu..huhuhu
tapi penah sekali tu dia terdengar..yan kata bukan
punyalah dia melalak2..so ingatkan nak belikanlah bila dia dh nanes2 tu
sekali terlepas daaa..hehe..penjual aiskrim tu naik motor

bayangkan lah aiskrim cup tu harganya RM 1.50
kecik aje pun cupnye..klu beli kat kedai hrga 0.70 sen je pun.
bkn pasal kedekut…pasal manis2 nie x elok tuk budak
kang nnti aktif semacam pastu susah nk tido..uhuhuhu

bayangkan klu sehari 5x penjual aiskrim tu lalu
yan dh kuarkan duit utk aiskrim tu sehari aje dah RM 7.50 huhuhu..
klu tiap2 hari camne??
penjual tu pun satu..mentang2 dh penah beli kat dia
selalu pulak dia lalu dpn umah..huhuhu
dia pun tau, klu dia lalu dpn umah nie wajib je dia behenti..

adeh..camne nak buat nie??
korang ada apa2 cadangan tak??
penah tak korang dlm situasi mcm nie?

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge