Masa raya haritu bnyk betul program
kami gi beraya kt umah pakcik
kali nie destinasinya lain sikit
kena naik bot…hihihi…pegi pulau berhala
antara pulau terkenal di sandakan
terkenal sbb sempadan dgn pilipin..hihii
kem askar pun ada kat pulau nie
tapi dgr2 org ckp org2 pilipin ramai yg berpindah ke pulau nie
takut seh…sbbtu lah kawalan ketat sgt kt pulau nie

masa kami duk dlm bot pun
terkejut gak..tetiba ada bot polis suh behenti
ada ceking a.k.a pemeriksaan kad pengenalan
so sesapa xde IC tu jawabnye lokap ler…
masa dlm bot nie ada gak 2-3 org passanger yg xde pengenalan diri
diorg dibawa menaiki bot polis
pastu x lama dlm 10 minit camtu
diorg2 yg kena tahan tu dilepaskan…huhuhu
pastu diorg naik balik bot yg kami naik
dengar2 diorg sembang kata polis tu minta duit…aiseh!!!!
yg sorang tu kasik RM50.00 yg lain2 tu xtau ler kan bape huhuhu….

oklah jum layanzz lak gmbr2 kt sana

See betul2 mcm perkampungan pilipin kan??
rumah atas air..ekceli rumah2 nie semua baru je diorg buat balik
ala2 pondok2 gitu..maklumlah baru lepas kebakaran..huhu
sian gak tgk pakcik…

Gambar atas bot dan yg lagi satu tu gambar kt atas pasir
best wooo…nyaman aje suasana di pulau nie..
sejuk2 gitu…tp time turun dan naik dr bot tu ler masalahnya
sampai rasa nak menangis2 u….merangkak yan turun dan naik…hahaa
kelakar2…klu nk ingat balik betapa indahnyalah…
teringin nk pegi lg…

Sesampai disana…tu dia benda dpn mata
meta mainan besar gedabak
jadi bahan rebutan anak2 yan…
adoii buat malu je bebudak nie..huhuu
Nasib baik anak2 takde lak nak nanes2 nak bawa blk keta tu..hihi
agaknya diorg pun tau keta tu bkn diorg pnya…

Lepas ronda2 kt pulau nie kami pun balik umah terus
letih bangat…panas…
sampai demam2 anak2 dan yan sekali..huhhu

Psstt!! nak tau? adik yan siap ckp lg
dia kata org pulau pun mampu nak beli keta mainan mcm nie
tnya kat pakcik bape regenya…katanya RM 500.00..huhuhu
x mampu ler yan nak beli…
klu beli kena beli 2, kang berebut bebudak nie nnti..huhu