Mutiara Asli dari Sabah


Baru nie balik kg kt sabah
ramai jugak kawan2 yg pesan mutiara
so kat bawah ni atara mutiara yg di bawa dari sana
silalah menjamu mata yea…
kot2 ada yg berkenan kan…hihihi

Klik SINI jugak

Sebelum tu nak bg sikit tips camne nak mengetahui
samada mutiara tu asli ke tak
ada dua jenis mutiara
mutiara air tawar dan mutiara air masin
mutiara air masin nie harga dia agak mahal banding mutiara air tawar
bezanya mutiara air masin nampak agak kilat sedikit dan berkualiti
mutiara air tawar lak diorg ternak…nak citer pun tak reti..huhu..sila gugel ok!

haaa…senang citer camnie
klu nak tahu asli ke tak mutiara tu
mula-mula dari segi pemerhatian je…
tengok permukaan mutiara tu…
mutiara asli permukaannya tak licin mcm guli tu…
akan ada kesan-kesan natural alam pada badan mutiara ni walaupun sedikit…
ada orang kata hodoh tapi orang yang kenal mutiara dan menghayati nilainya akan kata cantik mutiara ni…:)
kerana itulah nilai sebutir mutiara.

Kalau masih tak puas hati blh cuba cara nie..hihi
ganaz sikit ok caranya..
cuba gigit batu mutiara tu..x pecah atau hancur ok
maka itulah keistimewaan mutiara

pastu kalau masih x puas hati gak…huhuu
cuba lagi satu tips nie
cuba bakar mutiara tu
mutiara yg asli takkan terbakar, rupa bentuk kekal
see…puas hati tak? hihihi…

haa…lagi satu tips
mutiara yg asli kulitnya tidak terkopek
biar mcm mana rakusnya korang mengkopeknya namun tak kerkopek gak..hihii

klu terkopek maka tu mutiara tiruan a.k.a plastik..

Boleh buka sini untuk melihat Koleksi Mutiara Asli Sabah

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge