Nasi Ayam Versi Yanmie

Salam all…masih biiizzzziii nie
sbb MIL + FIL ada kat umah…malas nk on9
nie pun on lappy kejap *malkumlah blogger tegar..kikiki*
just nk share menu…Nasi Ayam *Versi sdiri pnya suka*
xda jumpa kt memana…nak rasa meh dtg umah…hehehe
Ayam bakar versi Yanmie gak..*sukak hati pnya resepi*
buat pun mmg senang sgt
perap ngan Perencah Pasti Sedap Knorr dan sos lada hitam brand YAMIE *bkn Yanmie tau!*
mmg ada brand YAMIE..bkn tipu tp betul…hehehe *nama nk dekat2 sama je*
pi carik kt Econsave..packing dlm plastik je..mmg marbeles
klu tak tau tnya ngan pekerja dia..klu pekerja dia tak tau gak lepuk je..hahaha

Untuk sambal cili dia plak…paling senang di dunia…hahaha
sbb beli yg readymade pnya
nk buat sdiri mmg malas….bnyk keje kena buat..kikiki *dasar pemalas*
So utk sambal cili tu guna yg Ayamas nie je…hehehe
senang segala kejeku…tuangkan ke mangkuk hayun
marbeles gak…festime guna yg nie

so kenalah ada sayuran kan dlm nasik ayam nie
tp tulah daun salad xde…sbb msk apa yg ada dlm peti…hehehe
Dah nama Nasi Ayam so kenalah ada Nasi kan
Nasi mmg buat simple sgt2…xde surf memana resepi..
resepi sdiri je nie..memula tumiskan segala bwang dgn marjerin
pastu masukkan nasi yg dh dibasuh bersama air rebusan ayam
dan letaklah sikit grm…just bg lemak..okies siap!!!

Psstt!! lupa nk snap gmbr sup dan kuah kicap..hehehe…layanzzz je

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge