Keputusan Pilihanraya DUN Galas N45

Salam semua, selain undi hari nie kat kampung Yan di Batu sapi, hari nie jugak merupakan undi di DUN galas di adakan serentak. mudahan proses pengundian di kedua-dua tempat tersebut berjalan dengan lancar.

Laporan Rasmi Pilihanraya DUN Galas BN menang

BN : 5324

PAS : 4134

DUN Galas

DUN Galas mempunyai 11,553 pemilih berdaftar yang terdiri daripada 11,426 pemilih biasa dan 127 pemilih pos. Katanya daripada jumlah itu, 7,125 orang (61.63 peratus) terdiri daripada kaum Melayu, Cina (2,317), India (185), Bumiputera Sarawak (10), Orang Asli (1,889) dan lain-lain (27).

Laporan Terkini Pilihanraya DUN Galas


Laporan Rasmi Pilihanraya DUN Galas BN menang

BN : 5324

PAS : 4134

7.30pm: Sehingga waktu ini, keputusan tidak rasmi menunjukkan BN mendahului dengan majoriti 1,433 undi. PAS ketinggalan dengan 3,744 undi, berbanding BN yang mendapat 5,177 undi.

7.20pm Peluang BN untuk merampas kerusi DUN Galas semakin cerah. Ini berikutan BN menang semula undi pengundi Cina yang menyokong pembangkang dalam pilihan raya umum lalu.

Pakatan kalah di Kampung Baru dengan majoriti 41 undi – yang merupakan kawasan majoriti pengundi Cina yang mereka menang dengan majoriti lebih 200 undi dalam pilihan raya umum lalu.

Pakatan pada mulanya mensasarkan untuk menang di Kampung Baru dengan majoriti besar bagi menampung kemungkinan tewas di Pulai.

Dua kawasan majoriti pengundi Cina itu, Pulai merupakan kubu kuat BN. Pakatan kalah 25 undi di Pulau dalam pilihan raya umum lalu.

7.15pm Peluang BN untuk merampas kerusi DUN Galas semakin cerah. Ini berikutan BN menang semula undi pengundi Cina yang menyokong pembangkang dalam pilihan raya umum lalu.

Pakatan kalah di Kampung Baru dengan majoriti 41 undi – yang merupakan kawasan majoriti pengundi Cina yang mereka menang dengan majoriti lebih 200 undi dalam pilihan raya umum lalu.

Pakatan pada mulanya mensasarkan untuk menang di Kampung Baru dengan majoriti besar bagi menampung kemungkinan tewas di Pulai.

Dua kawasan majoriti pengundi Cina itu, Pulai merupakan kubu kuat BN. Pakatan kalah 25 undi di Pulau dalam pilihan raya umum lalu.

7.09pm Keputusan tidak rasmi: BN mendapat 3,258 undi manakala PAS memperolehi 2,348 undi. Majoriti 910 undi.

7.07pm Keputusan tidak rasmi: BN mendapat 2,834 undi manakala PAS memperolehi 2,270 undi.

7.05pm Keputusan tidak rasmi: BN mendapat 2,359 undi manakala PAS memperolehi 2,212 undi.

6.55pm Keputusan tidak rasmi: BN mendapat 1,250 undi manakala PAS memperolehi 1,258 undi.

6.50pm Keputusan tidak rasmi: BN mendapat 1035 undi manakala PAS memperolehi 982 undi.

6.45pm: Keputusan tidak rasmi: BN mendapat 621 undi manakala PAS memperolehi 584 undi.

6.27pm: BN mendahului di Galas dengan 114 undi di Kampung Batu Papan.

6pm: Timbalan pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata pihaknya menjangkakan keputusan rasmi pilihan raya kecil DUN Galas akan diumumkan sebelum jam 8 malam ini.

Bercakap dalam sidang media di Dewan Sivik Gua Musang hari ini, beliau turut menjangkakan peratusan sebenar keluar mengundi sehingga 82 peratus.

Katanya, jangkaan itu berdasarkan peratusan yang diterima setakat ini sehingga 78 peratus tanpa jumlah daripada empat peti undi Orang Asli.

Katanya lagi, beliau menjangkakan peti-peti undi berkenaan mula tiba di pusat penjumlahan menjelang 6.30 petang.

5.21pm Seramai 8,980 atau 77.73 peratus keluar mengundi di Galas. Jumlah ini tidak termasuk di peti undi Belatim, Balar dan Bihar.

5.00pm – Pusat pengundian ditutup. Pengiraan undi akan bermula lagi sejam setengah.

4.39pm – Pengurus pilihan raya kecil DUN Galas Wan Mustapha Wan Ab Hamid berkata SPR akan mula mengumumkan keputusan bagi sebanyak 177 pengundi pos diikuti keputusan bagi empat peti undi Orang Asli.

Empat peti undi dari daerah mengundi Belatim, Balar, Ladoi dan Bihai itu dimaterikan sebaik tamat tempoh pengundian.

4.28pm – Setakat jam 4 petang, sebanyak 8,073 telah keluar mengundi. Jumlah ini mewakili 69.88 peratus.

3.57pm – Pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Abdul Halim Abdul Rahman berkata, PAS mendapat petunjuk yang baik berkaitan peluangnya untuk memenangi pilihan raya itu.

3.27pm – Setakat jam 3 petang, sebanyak 66.23 peratus telah keluar mengundi.

2.15pm – Jumlah yang keluar mengundi dalam pilihan raya kecil DUN Galas sehingga jam 2 petang ialah 61.39 peratus atau 7,092 orang.

1.45pm – Jumlah yang keluar mengundi dalam pilihan raya kecil DUN Galas sehingga jam 1 tengahari tadi ialah 55.75 peratus atau 6,441 orang.

1.26pm – Pada jam 12,30 tadi, kelihatan barisan panjang di bilik operasi BN di Bukit Cekati. Kira-kira 300 orang beratur selepas mengundi untuk mendapatkan RM250.

1.16pm Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) Wan Ahmad Wan Omar berkata pemilih dibenarkan memasuki pusat pengundian dengan memakai kemeja-T bertulis 1Malaysia.
12.27pm – Sehingga jam 12, peratus keluar mengundi sebanyak 49.61 peratus. Seramai 5,732 orang telah mengundi.

11.57am – Perang mulut masih berterusan di antara penyokong PAS dan BN di luar pusat mengundi SK Seri Wangi.

11.27am – Di pusat pengundian Bandar Baru di Sekolah Menengah Kebangsaan Indra Petra, kelihatan helikopter polis berlegar-legar di langit yang mulai cerah.

11.35pm – Sehingga 11 pagi, jumlah keluar mengundi di Galas sebanyak 4,589 orang atau 39.72 peratus (tidak termasuk enam kawasan Orang Asli).

10.55am – Pengerusi MCA Kelantan Dr Ng Yen Yen berkata beliau yakin kejayaan akan memihak kepada BN kerana rakyat tempatan mahukan perubahan.

10.55am – Setakat 10 pagi, peratusan keluar mengundi sebanyak 24.02% (2775), tidak termasuk 6 kawasan Orang Asli.

Detail – Malaysiakini.com

You Might Also Like

150 Replies to “Keputusan Pilihanraya DUN Galas N45”

  1. Assalamualaikum buat rakan2 d blogger kak yan,
    Salam I malaysia utk semua,
    Hindarkan budaya mencaci, mencela, maki hamun, menghasut dan mencerca.
    Cuba rakan2 gunakan bahasa yang baik2, jangan dok tiru mereka yang berada diluar sana…….

    Yang kena fikir sekarang ialah
    ADA ORANG BARU

    Mohd Nor :Assalamualaikum buat rakan2 d blogger kak yan,Salam I malaysia utk semua,Hindarkan budaya mencaci, mencela, maki hamun, menghasut dan mencerca.Cuba rakan2 gunakan bahasa yang baik2, jangan dok tiru mereka yang berada diluar sana…….
    Yang kena fikir sekarang ialahADA ORANG BARU DICADANG UTK TPM DALAM PAKATANCuba fikirkanlah….

    DICADANG UTK TPM DALAM PAKATAN
    Cuba fikirkanlah….

  2. Assalamualaikum buat rakan2 d blogger kak yan,
    Salam I malaysia utk semua,
    Hindarkan budaya mencaci, mencela, maki hamun, menghasut dan mencerca.
    Cuba rakan2 gunakan bahasa yang baik2, jangan dok tiru mereka yang berada diluar sana…….

    Yang kena fikir sekarang ialah
    LIM KIT SIANG DICADANG UTK TPM DALAM PAKATAN
    Cuba fikirkanlah….

  3. galas hijau :@anak bangsabukan nak ungkit pasal neraka dan syurga,tapi memang itulah halatuju kita.ye ke diam tu menang? ye ke bising tu kalah? dah menang dengan cara tak betol,memang la kena bdiam kan..

    nak masuk syurga bukan hanya sesenang mengundi pas masuk syurga kerana kita perlu kawal nafsu dari perkara yang disukainya seperti fitnah,arak,perempuan,umpat keji dll serta membuat perkara yang dibencinya spt solat tahajjuk,solat jemaah,dakwah,zikir dll.

  4. wan :

    ariff :@1malaysiaaku okey je kalau hukum hudud di laksanakan. sebagai umat islam aku redha kalau hukum2 islam di laksanakan. hanya pas sahaja yang aku nampak bersungguh2 utk melaksanakan hukum hudud,tp apabila rakyat x setuju diaorang x blh buat ape.pemimpin hanya mampu memberikan nasihat dan saranan..yang melaksanakan nasihat 7 sarana mereka adlah kita. cuba ko tgk BN…apakah usaha2 mereka utk memajukan agama??dah la bini x pakai tudung(kalau pakai pun x tutup abis aurat),bercampur aduk laki & betina…betulkah ni!! cuba ko tgk nik aziz..bini dia pun dia x pernah tunjuk kpd umum..sepanjang kita hidup nih baik kita buat sesuatu utk memartabatkan Islam,kalau x mati kita sia2 sj.

    Tuan,pas nak laksana hudud tu hanya omongan kosong saja kerana nak tarik hati umat islam,apabila dah dapat kuasa hudud tah kemana kerana sibuk berebut-rebut ladang rakyat hingga botak habis bukit bukau,orang asli dapat hasil air sungai keruh,sekarang bergabung dgn kafir harbi untuk dapat jadi perdana/timbalan perdana menteri.sedangkan dulu cakap umno kafir sebab bergabung dengan kafir.

    Biasalh dorang tu wan,,,,cakap tak serupa bikin,,Kalau dorang semuanyer bagus,baik halal tak haram,,,tapi haram jadah,

  5. ariff :@1malaysiaaku okey je kalau hukum hudud di laksanakan. sebagai umat islam aku redha kalau hukum2 islam di laksanakan. hanya pas sahaja yang aku nampak bersungguh2 utk melaksanakan hukum hudud,tp apabila rakyat x setuju diaorang x blh buat ape.pemimpin hanya mampu memberikan nasihat dan saranan..yang melaksanakan nasihat 7 sarana mereka adlah kita. cuba ko tgk BN…apakah usaha2 mereka utk memajukan agama??dah la bini x pakai tudung(kalau pakai pun x tutup abis aurat),bercampur aduk laki & betina…betulkah ni!! cuba ko tgk nik aziz..bini dia pun dia x pernah tunjuk kpd umum..sepanjang kita hidup nih baik kita buat sesuatu utk memartabatkan Islam,kalau x mati kita sia2 sj.

    Tuan,pas nak laksana hudud tu hanya omongan kosong saja kerana nak tarik hati umat islam,apabila dah dapat kuasa hudud tah kemana kerana sibuk berebut-rebut ladang rakyat hingga botak habis bukit bukau,orang asli dapat hasil air sungai keruh,sekarang bergabung dgn kafir harbi untuk dapat jadi perdana/timbalan perdana menteri.sedangkan dulu cakap umno kafir sebab bergabung dengan kafir.

  6. Assalamualaikum buat rakan2 d blogger kak yan,
    Salam I malaysia utk semua,
    Hindarkan budaya mencaci, mencela, maki hamun, menghasut dan mencerca.
    Cuba rakan2 gunakan bahasa yang baik2, jangan dok tiru mereka yang berada diluar sana…….
    kita semua orang baik-baik maka berhujahlah dengan cara yang baik….
    Pertahankan hak kita demi agama, bangsa dan negara…..

  7. @1malaysia
    sebab mereka dah digelapkan dgn khayalan utk jadi menteri sampai rela jadi boneka kpd orang lain. bila kita tegur nanti,dikeluarkan lak bermacam fatwa utk mewajarkan tindakan mereka jadi boneka.
    Sekarang ni blogger PAS sibuk dok hasut agar Ku Li diberikan imbuhan sebab kemenangan di Galas,busuk tul perangai mereka ni. Ku Li tak sibuk pun nak minta jawatan tapi puak PAS yg busuk hati ni cuba lagakan antara najib dengan ku li,bila kalah di Galas sibuk salahkan SPR,,bila menang SPR jalankan tugasan dgn betulah adil lah,,,apa cerita tu,cubalah terima hakikat

  8. SuaraPeople :

    wan :

    ariff :@wanhotak kauu sebahagian kecil..mana ko blajar ha?hukum hudud adalah hukum islam..kalu ko terus cakap mcm ni baik ko tukar agama la..x pun ko mengucap balik..

    ni le asyik nganga dengan ustaz hang kelentong dalam ceramah hinggakan ingat keseluruhan agama hanya dalam hudud

    lol…apa ni kutuk2 jaa…adui

    nak tanya nie mohd nor deris dari parti mana?parti tut kan,dia pun tak sependapat dgn tok guru hangpa,kerana apa?tok guru hangpa bersekongkol dgn DAP,,,Tok guru hangpa tu patut guna politik untuk bela islam,bukan guna Agama Islam untuk tujuan politik…siapa,

  9. wan :

    ariff :@wanhotak kauu sebahagian kecil..mana ko blajar ha?hukum hudud adalah hukum islam..kalu ko terus cakap mcm ni baik ko tukar agama la..x pun ko mengucap balik..

    ni le asyik nganga dengan ustaz hang kelentong dalam ceramah hinggakan ingat keseluruhan agama hanya dalam hudud

    lol…apa ni kutuk2 jaa…adui

  10. wan :

    SuaraPeople :

    mantop :@amiin bn menang besar pas bini je besar popopo

    xbaek kutuk2..even kalau bini kita mgandung pun besar jugak kan..hahahhaa…so xperlu lah nk maki hamun org lain 🙂 dosa

    juak-juak pas maki orang tak dosa ke atau dapat pahala kerana parti islam buat apa pun dapat pahala

    xde la kan..bukan pas ke..umno ke..both same~…so kita as org bawah..xpayah nk gaduh2…dia org org atas mesra2 je.. hak33

  11. ariff :@wanhotak kauu sebahagian kecil..mana ko blajar ha?hukum hudud adalah hukum islam..kalu ko terus cakap mcm ni baik ko tukar agama la..x pun ko mengucap balik..

    ariff :@wanhotak kauu sebahagian kecil..mana ko blajar ha?hukum hudud adalah hukum islam..kalu ko terus cakap mcm ni baik ko tukar agama la..x pun ko mengucap balik..

    ni le asyik nganga dengan ustaz hang kelentong dalam ceramah hinggakan ingat keseluruhan agama hanya dalam hudud

  12. ariff :@wanhotak kauu sebahagian kecil..mana ko blajar ha?hukum hudud adalah hukum islam..kalu ko terus cakap mcm ni baik ko tukar agama la..x pun ko mengucap balik..

    ni le asyik nganga dengan ustaz hang kelentong dalam ceramah hinggakan ingat keseluruhan agama hanya dalam hudud

  13. @wan
    hotak kauu sebahagian kecil..mana ko blajar ha?hukum hudud adalah hukum islam..kalu ko terus cakap mcm ni baik ko tukar agama la..x pun ko mengucap balik..

  14. @1malaysia
    aku okey je kalau hukum hudud di laksanakan. sebagai umat islam aku redha kalau hukum2 islam di laksanakan. hanya pas sahaja yang aku nampak bersungguh2 utk melaksanakan hukum hudud,tp apabila rakyat x setuju diaorang x blh buat ape.pemimpin hanya mampu memberikan nasihat dan saranan..yang melaksanakan nasihat 7 sarana mereka adlah kita. cuba ko tgk BN…apakah usaha2 mereka utk memajukan agama??dah la bini x pakai tudung(kalau pakai pun x tutup abis aurat),bercampur aduk laki & betina…betulkah ni!! cuba ko tgk nik aziz..bini dia pun dia x pernah tunjuk kpd umum..sepanjang kita hidup nih baik kita buat sesuatu utk memartabatkan Islam,kalau x mati kita sia2 sj.

  15. wan :

    PartiTulus&Mulus :@wan wei..ckap baik skeyt ea….jgan nak tutup la segala fitnah UMNO…mcam rakyat tak tau je….(paling aku gelak saiful tak mandi dan simpan air mani demi kekalkan bukti dan esoknya lepas kene liwat bleh lak gi kerje esoknya)

    yang hang sokong anwar tu apasal,bini dia sendiri pun tak percaya.ia minta orang jadi spy anwar bersama lelaki dirumahnya.

    Wan,dorang ni tgk parti tut dorang tu baik sangat kan,,,,mcm tak ada cacat cela…habis siapa yang masuk umno atau bn tak dekat dgn syurga ker,,ckp mcm tak guna otak..apa kes..yang bersekongkol dgn DAP tu masuk syurga ker,,pelik la,,syurga neraka Allah yang tentukan bukan Pas der,,,,apa inggat PAS boleh tentukan ker masuk syurga,,aparahhhh….

  16. PartiTulus&Mulus :@wan wei..ckap baik skeyt ea….jgan nak tutup la segala fitnah UMNO…mcam rakyat tak tau je….(paling aku gelak saiful tak mandi dan simpan air mani demi kekalkan bukti dan esoknya lepas kene liwat bleh lak gi kerje esoknya)

    yang hang sokong anwar tu apasal,bini dia sendiri pun tak percaya.ia minta orang jadi spy anwar bersama lelaki dirumahnya.

  17. ariff :sekurang2nye pengikut2 pas telah memilih parti yg hampir2 menuju kejln Allah. sememangnyea manusia itu banyak kekurangan,jadi adalah lebih baik jika dia memberi kuasa pemerintahan kepada org2 yg lebih berhak & benar..jadi ko kena fikirlaa sikit..hidup x semestinya kena aman selalu. kena ada banyak rintangan dan kesusahan, jangan kerana kita mengejar kesenangan, kita melupakan perkara yang benar disisi tuhan.

    kalu hidup dengan maki hamun, fitnah,bolok dengan rakus ladang rakyat bukan pergi kejalan Allah tapi kejalan Syaitan

  18. ariff :aapahal ko ni? ko tau x hukum hudud tu hukum tuhan!! ko tahu kalau orang yang menolak segala hukum tuhan maka mereka akan tergolong dikalangan org yg kafir!!
    @zakuan

    Hukum hudud tu sebahagian kecil dari keseluruhan agama beb, yang pas dok sibuk tapi tak buat pun hanya asyik menyalahkan orang saja tak boleh nak jalankan hudud, yang banyak lagi islam suruh buat tak ikut pun.islam suruh hidup berbaik-baiks tapi juak-juak pas bermusuh-musuh dengan orang islam tapi dakap orang DAP,sangka baik tapi juak-juak pas sangka buruk pada orang islam tapi DAP kelentong semua sangka baik,tolong-menolong tapi Pas hanya tolong juak-juak dia saja ladang rakyat ditakluk dengan rakus oleh juak-juaknya orang asli dapat air sungai keruh……

  19. SuaraPeople :

    mantop :@amiin bn menang besar pas bini je besar popopo

    xbaek kutuk2..even kalau bini kita mgandung pun besar jugak kan..hahahhaa…so xperlu lah nk maki hamun org lain 🙂 dosa

    juak-juak pas maki orang tak dosa ke atau dapat pahala kerana parti islam buat apa pun dapat pahala

  20. Assalamualaikum rakan seagama,
    Salam untuk semua, Salam 1 Malaysia
    Untuk semua pemimpin berkhidmatlah untuk rakyat semua dengan sebaik-baiknya.
    Kami tahu adalah sukar untuk mentadbir negara,K.Negeri,Parlimen,DUN kerana dalam keluarga sendiri pun kami berhadapan dengan berbagai kerenah anak-anak….
    Jadi jangan pula sebagai bapa yang buat kerenah dah la…..
    Tq

  21. Assalamualaikum untuk semua rakan,
    Baik dalam UMNO mahupun PAS.
    Sesungguhnya kita semua adalah rakan seagama…..
    Namun di negara kita ini semua tahu bahawa kita adalah sebuah negara majmuk…berbilang bangsa, ada melayu,ada cina,ada india dan ada banyak lagi kaum lain. Unikkan jika nk dibandingkan dgn negara lain.
    Namun dalam unik itu terlalu sukar untuk pemimpin negara menanganinya tidak kira pemimpin itu dari UMNO atau PAS….percayalah.
    Sesungguhnya kita masih lagi boleh bersyukur kerana pemimpin kita dari orang-orang kita juga kn…..
    Tapi kalaulh kita asyik bertelagah, adakh kita mahukn kelainan dari yang ada sekarang….pemimpin baru yang bukan dari golongan kita?
    Untuk anak-anak kita, untuk cucu-cucu kita……
    Sedarlh……kita kini umpama mentimun kerana sebesar mana mentimun itu menghimpit durian kita yang sakit, apatah lagi durian menghimpit kita……yang untungnya orang lain walaupun didunia.
    Fikir-fikirkan la saudara seagama ku……

  22. wan :Ramai orang malaysia tidak kenang budi apabila dah pandai dan kerja baik mula burukan kerajaan walhal dari sekolah rendah sampai ke universiti kerajaan yang bantu,kalu tiada bantuan jangan harap orang kampung yang miskin nak merasa hidup senang. apabila dah senang gigit orang yang membantu……

    biasalah tu wan,,bagai lepaskan anjing yang tersepit…tak megenang budi ,,,

  23. rakyat malaysia nie tak bodoh ,dapat menilai mana baik mana tak..kalau parti tut korang tu betul knp tak takluk semua negeri…masuk sek nak bantuan,masuk universiti nak bantuan,,,fikirlah bantuan tu dari mana?kalau tak dari kerajaan yang bagi…

  24. ariff :aapahal ko ni? ko tau x hukum hudud tu hukum tuhan!! ko tahu kalau orang yang menolak segala hukum tuhan maka mereka akan tergolong dikalangan org yg kafir!!
    @zakuan

    zakuan tu maksud bukan dia tolak hukum hudud,,,maksud dia,,kalau ko(lantoy n sekufunya) kena hukum hudud baru korang tahu,,,cubalah kenang budi jasa kerajaan lagi satu DAP tu ikut ke jalan Allah ker,,,

  25. aapahal ko ni? ko tau x hukum hudud tu hukum tuhan!! ko tahu kalau orang yang menolak segala hukum tuhan maka mereka akan tergolong dikalangan org yg kafir!!

    @zakuan

  26. aku menyampah dengan bn ni bukannye apa,tp cuba korang lihat negeri2 jajahan bn..rata2 ekonomi dikuasai oleh org2 kapir..dari perindustrian kecik dan besar,perbankan dan sektor perkhidmatan. Lagi teruk, sampaikan sektor pemakanan pun dikuasai oleh mereka..sepatutnya kerajaan mengambil berat dgn kes ini. kita semua pastinya akan susah..ye la cuba ko bayangkan kalau org2 kapir yg menguasai industri pemakanan..mereka bukannya tau halal dan haram..kalau ikutkan mereka babi pun mereka kata halal

  27. sekurang2nye pengikut2 pas telah memilih parti yg hampir2 menuju kejln Allah. sememangnyea manusia itu banyak kekurangan,jadi adalah lebih baik jika dia memberi kuasa pemerintahan kepada org2 yg lebih berhak & benar..jadi ko kena fikirlaa sikit..hidup x semestinya kena aman selalu. kena ada banyak rintangan dan kesusahan, jangan kerana kita mengejar kesenangan, kita melupakan perkara yang benar disisi tuhan.

  28. @lantoy
    nak tanya tuan berapa huruf alquran yang tuan dan juak-juak pas amal,kalu setakat cakap hukum tu kafir,haram,makruh,harus semua orang boleh cakap. kalu abu jahal dan abu lahab tengok islam yang diamal oleh orang pas mereka pun masuk islam kerana tak perlu amal islam hanya setakat cakap hukum haram,kafir,fitnah saja.

  29. UMNO DAN BN TAK SALAH TAPI BERLAGAK NYA PEMIMPIN UMNO MCM SIAL.BAPAK AKU POTONG GETAH POTONG KELAPA SAWIT MCM NAK MAMPUS PEMIMPIN ATAS ANGAP MCM BAPAK DIA PUNYA SAWIT

  30. Ramai orang malaysia tidak kenang budi apabila dah pandai dan kerja baik mula burukan kerajaan walhal dari sekolah rendah sampai ke universiti kerajaan yang bantu,kalu tiada bantuan jangan harap orang kampung yang miskin nak merasa hidup senang. apabila dah senang gigit orang yang membantu……

  31. Bila lah org malaysia nak sedar BN nie sengal..bebal..Perabih duit rakyat jer.. Jajahan secara halus.. Rasa nak lari jer dari Malaysia nih.. Cari kerja kat luar negara..(mmg dh kje kat luar negara pon..hehehe..) nasib kje ngan company multinasional.. Terbuka minda, mata , pikiran.. Rakyat yg kna tipu semuanya yg bawah tempurung jer..x pon sokong sebab $$$.. bukan bo bawak mati pon $$$.. bawak dosa,pahala, amal jer cik kak oiii… Kesian kat rakayt Malaysia yg duk ternganga dgn hujah politik sana sini.. akhirnya semua harga naik sbb pemimpin kuat BERJOLI… suruhlah pemimpin bayar sendiri duit petrol diorg tue.makan pakai.. bil2 rumah..

  32. Anonymous :@zakuanlantoy? hukum macam mana pun nak dilaksanakan bende bende salah ni tetap orang buat. ramai pengedar dadah di hukum gatung mati, pun masih ramai yang buat, hukum hudud kalau di laksanakan pun sama jugak yang pnting dalam hati kita biarlah apa pati pun menang yang penting jangan kita di pecah belahkan dengan fatwa rekaan sendiri.

    kalau si lantoy,n konco2nya kena hukum hudud baru dorang tolak hukum hudud kut,,,ckp tak guna otak,,

  33. @zakuan
    lantoy? hukum macam mana pun nak dilaksanakan bende bende salah ni tetap orang buat. ramai pengedar dadah di hukum gatung mati, pun masih ramai yang buat, hukum hudud kalau di laksanakan pun sama jugak yang pnting dalam hati kita biarlah apa pati pun menang yang penting jangan kita di pecah belahkan dengan fatwa rekaan sendiri.

  34. jangan la menuduh atau byk menfitnah sesama kita..
    sesungguhnya islam tu agama yang ALLAH berikan pada kita semua..
    tidak semua nya munafik..
    celik lah mata buka hati….
    gunakan lah pemberian ALLAH untuk kebaikan….

  35. semoga saudara ejai bertaubatlah dan kembali kepangkal jalan kerana pas adalah parti munafik kerana dulu bagi fatwa umno kafir kerana bergabung dengan parti cina tetapi sekarang pas pula bergabung dengan parti cina.kalu dulu umno kafir maka sekarang pas yahudi.cakap nak laksana hudud hanyalah dongeng saja.Tanah ladang rakyat dibolot oleh juak-juak pas orang asli tanggung derita.macam ni amalan boleh masuk syurga ke?

  36. @lantoy
    Nak tunggu kat mana lagi ? BN dah menang… dah tentu la PAS kalah.. dah kalah tu buat la cam kalah.. akhirat besok korang kalah lagi.. ada ke guna agama untuk jadi menteri, pastu kaut kekayaan.. sambil tu mulut asyik TAKBIRRRRR tak habis2… orang lain semua tak Islam, PAS aje islam.. dah pakat nga DAP tu pasal apa ? dia kuat sangat Islam ?

  37. ingt wei…org melayu jgn mrmpt kt ngra sndiri
    jtgn tbsuk sgt ke pas…ingt islam xboleh dipermainkan
    jangan mengkafirkan sesama islam….nik aziz ckap pakah UMNO jd kafir
    ap kejadah 2

  38. @ANAK MELAYU
    Tahniah kepada Ku Li. InsyaAllah kita cuba tawan semula Kelantan pada pilihanraya yang akan datang. Biarlah Ku Li menjadi pengarah BN di Kelantan pada pilihanraya yang akan datang. Barisan kepimpinan UMNO dan BN Kelantan serta Malaysia perlu pro aktif daripada sekarang untuk memastikan kita menang di Kelantan pada pilihanraya akan datang. Hidup Ku Li and the gang.

  39. @1malaysia
    malaam ni kita lihat 2 senario yang kita tidak jangkakan kedua-dua kawasan BN takluk. Tahniah kepada BN. Tahniah kepada mereka yang telah menyumbangkan tenaga sehingga hari terakhir sebelum piliharaya diadakan. Rakyat pada hari ni telah pandai berfikir siapa pemimpin yang perlu dipilih. Tahniah kepada pengundi-pengundi di dua kawasan. Tidak salah kalau paa nak laksanakan hukum hudud tu. Tetapi dari segi pembangunan, ekonomi, modal insan perlu diselaraskan bersama berdasarkan kepada agama islam. Jika asyik nak memikrkan perlaksanaan hudud saja tanpa memikirkan perlaksanaan yang lain rakyat atau negara tidak akan maju. Pemikiran rakyat akan terus tenggelam dan negara akan menjadi mundur tanpa ada golongan2 inteletual. Cuba kita lihat negara2 islam yang lain, berapa negara saja yang melaksanakan hukum hudud. Jika benar pas ingin laksanakan, kenapa tidak dimulakan di negeri yang mendapat gelaran mimbar kaabah. Kenapa rakyat yang melakukan maksiat di Kelantan tidak dihukum mengikut cara hudud.

  40. @anak bangsa
    syurga dan neraka hanya Allah saja yang tentukan bukan kita dan parti. Belum tentu yg sokong BN masuk syurga dan neraka dan sebaliknya. Sebagai seorang islam yang bolrh berfikir dengan waras janganlah terlalu extreme sgt psl parti. Bila sokong pas lepas tu maki hamun orang bole ke masuk syurga. Dosa dgn Allah bolehlah kita minta ampun tapi dgn orang belum tentu beb. Lu maki orang lu x takut bila lu nak nazak nanti x boleh nak mengucap. Janganlah terlalu xtreme sangat. Kepada BN tahniah. Kepada yg klh kena muhasabah diri dan kaji di mana kelemahan tersebut.

  41. beri peluang kpd yg menang membuktikan apa yg dijanjikan……selama ni mkn rakyat dah bosan dgn pemimpin yg lalu,la ni rakyat dah berilmu dan pandai membuat penilaian………………

  42. kpd lantoy…………..komen2 anda tidak mencermin sikap sorg yg beragama islam………….muhasabah diri,adakah sikap sorg islam memaki hamun dan menuduh membabi buta

  43. @PartiTulus&Mulus
    tahniah kepada calun BN diGalas dan Batu
    sapi. Pengundi di DUN Galas dan Parlimen Batu Sapi telah membuat pilihan yg tepat. Jgn jadi org melayu di PP baru sekarang nak menyesal, dah tak guna, nasi dah jadi bubur.lantoy dan galas hijau, anda jgn ingat anda sokong PAS anda akan masuk syurga. Syurga dan neraka bukan PAS yg tentukan itu kerja ALLAH s.w.t

  44. @zakuan
    mnang d dunia tdak semesti nya mnang d akhirat,, kalah d dunia tdak semesti nye klah d akhirat,, kte tnggu dsane,, d sane tu pdang masyar la zakuan,, anjing pn tau tu,, kte tnggu ye,,, takbirrr!!

  45. @1malaysia
    tolak 1 huruf dlm quran pn dh ckup compom kte msuk nrake,, ni ape tahh lgi ayat,, bkan kahh hudud termaktub dlm quran?? fkir2 kn la puak2 yg skong hudud tdak d lakse kn d mlaysia,, jnji ALLAH ble hkum2 ku tdak d lkaksanekn tnggu bale ALLAH,, kte gne hkum sndiri tpi maksiat mkin lme mkin mnjadii,, fkir2 kn lahh,,

  46. lantoy :@galas hijauaku skong galag hjauu,, galass ckp bnyakk pn xgne gn puak2 ni,, kte tnggu je d sne nantiii,, spe btol spe slahh,, takbirrrrrr!!!

    tgu di mana lagi…ada pilihan raya lagi ker…BN dah menang la…kesian dgn pemikiraN LANTOI..anak bangsa.biarkan LANTOI TU TERJUN DGN LABU2NYA,,KEPADA PENYOKONG BN KITA STOPKAN SUARA2 KITA,,BIARKAN DORANG2 TU MENYALAK BAGAI HANJING DI JALANAN…

  47. buat wan buat apa kamu sokong pati neraka tu. udah le rasuah kuat. ahli keparatnya kaki betina. kamu tak takut ke dgn azab api neraka Allah yg 70 kali ganda panasnya dari api dunia. lain kali kalau ada tuan guru mengajor kome lari.mana nak tau hal2 akhirat. sokong jugalah parti sarkis kamu tu. bukan ana yg cakap tapi sudin yg ckp. ada faham.

  48. @1malaysia
    takpe la..ambil la ‘kemenangan’ tu..tapi ingat,apa yang kita buat kat dunia ni semua akan dihitung di hari kiamat nanti..sy ni x kata orang pas ke syurga,orang bn ke neraka,tapi tindakan bn dan spr tu sudah jelas.OK,semoga janji2 yang ditabur ditunaikan,ku li janji nak buka cwgn umk kt sini,taman tema air,macam2 lagi..ku li,takpayah janji baru,mana lapangan terbang yang ku li janji nak buat tu?dah 2 kali PRU ku li janji nak wat airport,nak wat kat celah mana?atas gua?

  49. Berfikirlah dengan cara yang sewarasnya…..
    jangan cepat marah, kerana islam mengajar kita untuk bersabar, bukan maki hamun, bukan sumpah serapah……
    Orang galas dan Batu sapi dah buat pilihan……
    Terima sajalah keputusan dengan hati yang terbuka…
    Buka lh pintu hati itu untuk orang lain merasakan kemenangan…..
    hari ini bukan untuk anda tapi untuk mereka yang cintakan negara, masa depan negara kerana anak cucu kita akan menikmatinya suatu hari nanti…

  50. anak bangsa :“parti tulus”rakyat mahukan perubahan,,,dah muak dgn janji2 kosong parti pembangkang,,kata nak bg itu nk bg ini,,tapi janji tingal janji,,,bukalah mata bukalah minta,,lihatlah sekeliling kita,tak kan nak tgu di takok yang lama tanpa terubahan,,,

    BETUL TU,,KATA NAK BG TANAH LAH APA LAH,,TAPI MANANYA?mungkir janji tu Berdosa jugak,,,boleh masuk syurga ker,,,diam salah bising salah,,,dorang akan diam kalau parti dorang menang,adatlah tu…kalau dah kalah ada ajer yang tak puas hati..

  51. “parti tulus”
    rakyat mahukan perubahan,,,dah muak dgn janji2 kosong parti pembangkang,,kata nak bg itu nk bg ini,,tapi janji tingal janji,,,bukalah mata bukalah minta,,lihatlah sekeliling kita,tak kan nak tgu di takok yang lama tanpa terubahan,,,

  52. 1malaysia :

    PartiTulus&Mulus :DIMANA UMNO KUAT… DISITU RAKYAT HIDUP MEREMPAT DAN DILAYAN MACAM BANGSAT

    RENUNGKANLAH,,,KENAPA BN MENANG DI GALAS,,,PEGUNDI DI GALAS DAH BIJAK BERFIKIR,,,AKU HIDUP DI BAWAH PIMPINAN BN,,,TIDAK PULAK MEREMPAT DAN DILAYAN MCM BANGSAT,,,RENUNGKANLAH YER,,TERIMALAH HAKIKAT BAHAWA BN DAH MENANG.

    AKU SETUJU ANAK BANGSA,KITA JGN JADI ORG YANG TAK CERDIK,BIARLAH DORANG MENYALAK BAGAI NAK KELUAR ANAK TEKAK,,KITA DOA DOAKAN LAH MEREKA AGAR MEREKA BOLEH MENERIMA HAKIKAT

  53. @anak bangsa
    bukan nak ungkit pasal neraka dan syurga,tapi memang itulah halatuju kita.ye ke diam tu menang? ye ke bising tu kalah? dah menang dengan cara tak betol,memang la kena bdiam kan..

  54. galas hijau :bn menang tanpa maruah,apa kes bawa peti undi orang asli ke pusat sivik tanpa kira dulu??xpernah tjdi taw dlm sjrh pilihan raya!! dah la tutup pukul 1 lagi, dekat pukul 5 baru heli sampai kt pusat sivik..apa heli tu pakai enjin hondakap ke?? kepada taik2 umno..fikir2 kanlah..jangan terus jadi bodo,INGAT..kita ni manusia kan?? akan mati nanti,taknak masuk neraka kan? maka janganlah jadi munafik.

    knp kalau sokong Pas boleh masuk syurga ker?sebelum kita bercakap kita berfikirlah dahulu…kepada penyokong BN Di Forum,,kita jgn ungkitkan apa hal pun,,biar kita diam,diam tak bererti kalah,,hakikatnya kita dah menang di galas..

  55. PartiTulus&Mulus :DIMANA UMNO KUAT… DISITU RAKYAT HIDUP MEREMPAT DAN DILAYAN MACAM BANGSAT

    RENUNGKANLAH,,,KENAPA BN MENANG DI GALAS,,,PEGUNDI DI GALAS DAH BIJAK BERFIKIR,,,AKU HIDUP DI BAWAH PIMPINAN BN,,,TIDAK PULAK MEREMPAT DAN DILAYAN MCM BANGSAT,,,RENUNGKANLAH YER,,TERIMALAH HAKIKAT BAHAWA BN DAH MENANG.

  56. bn menang tanpa maruah,apa kes bawa peti undi orang asli ke pusat sivik tanpa kira dulu??xpernah tjdi taw dlm sjrh pilihan raya!! dah la tutup pukul 1 lagi, dekat pukul 5 baru heli sampai kt pusat sivik..apa heli tu pakai enjin hondakap ke?? kepada taik2 umno..fikir2 kanlah..jangan terus jadi bodo,INGAT..kita ni manusia kan?? akan mati nanti,taknak masuk neraka kan? maka janganlah jadi munafik.

  57. @wan
    wei..ckap baik skeyt ea….
    jgan nak tutup la segala fitnah UMNO…
    mcam rakyat tak tau je….
    (paling aku gelak saiful tak mandi dan simpan air mani demi kekalkan bukti dan esoknya lepas kene liwat bleh lak gi kerje esoknya)

  58. al hamdulillah pas tersungkur dan semuga berkubur buat selama-lamanya.parti yang membawa fitnah dan munafik dari segala bapak munafik.

  59. Syukur Alhamdulillah dan inilh hadiah yang amat bermakna untuk saya…..
    Batu Sapi dan Galas……menjadi milik kita rakyat M’sia.
    Tq untuk pengundi Batu Sapi n Galas, petugas-petugas pilihanraya, pegawai keselamatan dan seluruhnya dalam memastikan kejayaan ini.
    Salam untuk semua….
    Jagalh negara kita ini untuk anak cucu kita….

  60. tahniah BN telah dapat menaluki galas semula…..semoga perubahan yang dipinta oleh rakyat dapat dikotakan….berhidmatlah BN UNTUK KESEJAHTERAAN RAKYAT

  61. Salam dan Salam 1 M’sia
    Jika benar keputusan itu….marilah kita panjatkn rasa syukur ke hadrat Allah swt.
    Ini merupakan hadiah harijadi saya ari ni…

  62. semoga pihak yg berada dijalan kebenaran memperolehikemenangan.InsyaAllah

    Contoh soalan & Pakej Lengkap Rujukan Peperiksaan Bertulis PEGAWAI TADBIR
    DIPLOMATIK GRED M41:

    SILA LAYARI : >>> <<<

    JAMINAN WANG DIKEMBALIKAN

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge