My Magical Journey

yanmie 96

Pada suatu hari hero-hero Yanmie meninggalkan ibu dan ayah mereka secara senyap-senyap untuk pergi mengembara, di dunia yang agak berbeza, yang mana dunia yang penuh dengan misteri, sihir dan jugak benda-benda pelik. Mereka meneruskan perjalanan tanpa memikirkan dimana mereka berada…susspeennn!!!

narnia

Dalam perjalan mereka berdua, tiba-tiba mereka disapa oleh sebuah makhluk yang agak pelik, dengan telinganya yang panjang, Aiman dah ketakutan tetapi adiknya haziq cool aje…nasib baiklah makhluk tu baik hati tidak mengapa-apakan mereka berdua

map

Maps di bawa bersama, kalau sesat tak tahu ler…huhu

Mereka meneruskan perjalanan untuk meneruskan pengembaraan mereka, tiba-tiba mereka sampai di sebuah rumah, lalu masuk kedalam rumah tersebut.

narnia

Dalam mereka berdua meninjau-ninjau keadaan di dalam rumah tersebut, tiba-tiba mereka terpandang akan sebuah almari yang kelihatan begitu unik dan cantik, Aiman memberanikan diri untuk membuka almari tersebut tetapi tidak pada haziq, haziq kelihatan agak takut.

narnia

Aiman agak teruja melihat almari yang unik dan cantik itu lalu membukanya, dan keluarlah cahaya dari almari tersebut lalu menelan Aiman dah Haziq, dan mereka tiba di tempat yang lain pulak, di sebuah pantai yang indah…

narnia

Kali nie memang mereka berdua agak ketakutan sedikit, mana tidaknya haziq terperasankan ada seekor singa besar di belakang abangnya Aiman, lalu memberitahu bahawa ada seekor singa besar, dan Aiman apa lagi seram sejuk ler, tadi bukan main punya berani buka almari tu…sekarang baru tahu nak cari ibunya…ehehe

scene

Mereka berdua bernasib baik sebab berjumpa dengan Caspian, Edmund, Lucy, Eustace, Reepicheep dan Seekor Singa yang sangat baik, istimewanya tentang singa tersebut di mana singa yang bernama Aslam itu pandai bercakap, Haziq yang agak ketakutan tadi menjadi cool sekejap, mereka berdua di siasat dan di tanya dari mana mereka datang, macam mana boleh sampai ke tempat tersebut, Apa lagi haziq dengan eksitednya menceritakan kepada singa dan rakan-rakan bahawa mereka terjumpa sebuah almari yang unik lagi cantik, dan abangnya Aiman membuka almari tersebut lalu mereka di telan dan oleh sebab itulah mereka berada di tempat tersebut.

Setelah Singa (Aslan) dan rakan-rakan mendengar penjelasan haziq, maka mereka berhasrat ingin menemukan haziq, Aiman untuk kembali kepada ibu mereka.

narnia

Dalam perjalanan mereka untuk menghantar Aiman dan Haziq, tiba-tiba meraka di serang oleh Penjahat, yang mana di ketuai oleh seorang penyihir wanita, mau kecut perut Aiman, muka asik masam macam cuka je, eksyen je tadi punya main berani buka pintu almari…keh3

narnia

Dalam perjalanan, mereka semua terserempak dengan wanita penyihir, wanita tersebut menginginkan kedua-dua budak kecil iaitu Aiman dan Haziq, tetapi berjaya di halang dan mereka semua melarikan diri. *owh…no fighting-fighting lorr…nanti tak abis pulak episode nie…haha*

narnia

Dan kini tibalah saatnya untuk meninggalkan Aslan dan kawan-kawanya, berat pulak rasa hati nak meninggalkan si Aslan, maklumlah Aslan seekor binatang yang sangat baik hati, kalau ikutkan singa macam si Aslan nie dah lama dah baham diorang….ehehe.

Dan kini Aiman dah Haziq telah selamat di hantar kepada ibu mereka melalui kapal pelayaran Dawn Treader.

narnia

Yeay…Aiman dan Haziq dah naik Kapal Layar Dawn Treader..kejap lagi berjumpalah diorang dengan ibu tercinta mereka πŸ™‚

narnia

Yeayy…jumpa jugak dengan hero-hero yang hilang sekejap sebab pergi mengembara, tapi pelik betul…diorang dua nie sampai tempat si Aslan tu sebab jatuh dari Almari, tapi kenapa pulak diorang dua nie di hantar balik naik kapal Dawn Treader yea?? patutnya kena masuk balik dalam almari tu…ehehehe, takpun geng2 narnia memang saje nak bagi hero-hero dua orang nie merasa naik kapal layar Dawn Trader, bertuah badan :), yelah namapun magic kan πŸ™‚

Kalau Yanlah maunya tak seronok, kapal tu bukannya kecik cik kak oiii, besar! kalau tau anak gi mengembara boleh join diorang nie tadi….hem..nampaknya kena tunggu ada orang bawa Yan pergi tengok tayangan 3D Narnia lah kot…ehehe.

narnia Sebenarnya entry ini adalah entry kontes dari Eon Bank Group dan jugak Nuffnang, jangan ketinggalan untuk menyaksikan Tayangan Filem Narnia The Voyage of The Dawn Treader yang akan di tayangkan pada 9 Disember 2010 di seluruh pawagan tahan air. untuk keterangan lanjut boleh layari www.gsc-eonbankcard.com ataupun Fan Page β€œThe Ultimate Movie Card”

The most creative blog posts will win:

Grand Prize x 1: 1 Brand New Sony Ericsson Xperiaβ„’ X10 worth RM1,999

Top 20 : 2 GSC 3-D Premiere Movie Passes to The Chronicles of Narnia : The Voyage of the Dawn Treader (8 December 2010 starts at 8.45 pm)

Consolation Prize x 90: 2 GSC Premiere Movie Passes to The Chronicles of Narnia : The Voyage of the Dawn Trader (8 December 2010 starts at 9.30 pm )

Jom layan Sinopsis Filem Narnia The Voyage of The Dawn Treader

Return to the magic and wonder of C.S. Lewis’ beloved world – via the fantastic Narnian ship, the Dawn Treader. In this new installment of the blockbuster β€œThe Chronicles of Narnia” motion picture franchise, Edmund and Lucy Pevensie, along with their cousin Eustace and their royal friend King Caspian, find themselves swallowed into a painting and on to the Dawn Treader. As they embark on an incredible adventure of destiny and discovery, they confront obstacles beyond imagination.

Nota Yanmie : Jom meriahkan contest ini, klik di SINI πŸ™‚

96 thoughts on “My Magical Journey

  1. yanmie :
    hahaha pengarah ye…dahsyat tu klu sampai jd pengarah terbaik 2011, nmpknye kena tggl teruslah dunia blog nie…ehehehe
    tulah mmg nasib baik dpt jumpa diorg blk..ehehe, eh x beranilah nk cabut misai raja singa tu…kang di baham pulak kakyan nnti…ehehe πŸ™‚

    insyaallah ada peluang cerah menang contest ni.. kami sokong entri ni

  2. yanmie :
    ala jgnlah putus asa…kena ada persaingan yg sihat…betul tak πŸ™‚
    kan kakyan nk 3 org pemenang πŸ™‚

    Tambah lagi 2? 5 pemenang.. hahaha ade je πŸ˜› Bersaing dengan sihat sangat perlu πŸ™‚

    1. hahaha mana ada reset…paparan kt sidebar tu harian pnya, total monthly x tunjuk. sblm nie pnya komen dia ada je tu…habis hari dia auto simpan, keluar pulak komen utk hari lain πŸ™‚

    1. hehehehee klu tunjuk akak lak jd x best sbb yg komen org yg top je..yg lain2 mls nk komen sbb xlarat nk kejar…putus asa…takpe komen je mcm biasa..ada hari2nya org tu kat atas, esok org lain pulak kt atas…takpe nnti di totalkan automatik dr plugin wp nie πŸ™‚

    1. ehehee…harus kejar si harizz..dia tu pengomen tegar tu..kah3 gud luck yee..

      insyallah ada rezeki, contest nie insyallah kakyan buat sepanjang bulan πŸ™‚

  3. RedBoys :
    huhu.. moga berjaya ye kakyan..
    kenapa top komentar buat tiap2 hari? susah ler cm ni.. rasa mcm tak adil plak.. tak aci2.. kalau buat sebulan terus lagi senang.. huk2.. buatlah sebulan terus..

    Rasanya buat hari-hari lagi bagus kot.. Sebab kita x tau berapa jumlah keseluruhan tup tup dia nie banyak.. Fuhhh

  4. huhu.. moga berjaya ye kakyan..
    kenapa top komentar buat tiap2 hari? susah ler cm ni.. rasa mcm tak adil plak.. tak aci2.. kalau buat sebulan terus lagi senang.. huk2.. buatlah sebulan terus..

  5. wah..ini la buat yan bizi ye…sekarang udah mahir potosop ye.. πŸ™‚ semoga berjaya ye yan…kalau yan menang akak tumpang seronok je.. πŸ˜›

  6. wah..gila kentanglah kak yan punya cerita..boleh jadi pengarah terbaik tahn 2011 ni.. nasib baik jumpe dengan anak2 tu.. lupa nak pesan dekat anak2 kak yan.. kalau jumpa raja singa tu.. minta cabut satu dia punya bulu misai..hehehe

    1. hahaha pengarah ye…dahsyat tu klu sampai jd pengarah terbaik 2011, nmpknye kena tggl teruslah dunia blog nie…ehehehe

      tulah mmg nasib baik dpt jumpa diorg blk..ehehe, eh x beranilah nk cabut misai raja singa tu…kang di baham pulak kakyan nnti…ehehe πŸ™‚

  7. Salam kak Yan,
    Menarik r pengembaraan Haziq dgn Aiman ni, pandai betul kak Yan berimaginasi ek?… hahaha.. Nasib ler tak kenal culik dgn White Witch tu… hoho. kak Yan baru belajar photoshop kan, apasal mcm pro je edit gambar, mcm real pulak si Haziq dgn Aiman duk dlm Narnia tu.. hehehe

    Apa2 pun, Semoga berjaya kak Yan…

    P/s: Daus tau imaginasi je tp nak menulis tu malas giler so x merasa la nak join contest Nuff ni… =)

  8. nasib baik haziq takde apa2 kan, risau plak takut kena culik dgn pompuan sihir tu…ala comel jer haziq….hehe

    kreatif ler yan nie, semoga menang hadiah utama tu…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Next Post

5 Buffered Earning berjalan - Terima kasih Nuffnang

Salam semua, hepi sangat rasa hati sebabnya nuffnang berbaik hati memberikan buffered earning untuk blog ini. Alhamdulillah rezeki datang dan terus datang. terkini minggu ini yan dapat 3 lagi buffered earning dan menjadikannya 5 kempen buffered earning sedang berjalan πŸ™‚ Dan yang terbaru petang semalam Yan baru dapat Buffered STB […]

Subscribe US Now