Pada suatu hari hero-hero Yanmie meninggalkan ibu dan ayah mereka secara senyap-senyap untuk pergi mengembara, di dunia yang agak berbeza, yang mana dunia yang penuh dengan misteri, sihir dan jugak benda-benda pelik. Mereka meneruskan perjalanan tanpa memikirkan dimana mereka berada…susspeennn!!!

narnia

Dalam perjalan mereka berdua, tiba-tiba mereka disapa oleh sebuah makhluk yang agak pelik, dengan telinganya yang panjang, Aiman dah ketakutan tetapi adiknya haziq cool aje…nasib baiklah makhluk tu baik hati tidak mengapa-apakan mereka berdua

map

Maps di bawa bersama, kalau sesat tak tahu ler…huhu

Mereka meneruskan perjalanan untuk meneruskan pengembaraan mereka, tiba-tiba mereka sampai di sebuah rumah, lalu masuk kedalam rumah tersebut.

narnia

Dalam mereka berdua meninjau-ninjau keadaan di dalam rumah tersebut, tiba-tiba mereka terpandang akan sebuah almari yang kelihatan begitu unik dan cantik, Aiman memberanikan diri untuk membuka almari tersebut tetapi tidak pada haziq, haziq kelihatan agak takut.

narnia

Aiman agak teruja melihat almari yang unik dan cantik itu lalu membukanya, dan keluarlah cahaya dari almari tersebut lalu menelan Aiman dah Haziq, dan mereka tiba di tempat yang lain pulak, di sebuah pantai yang indah…

narnia

Kali nie memang mereka berdua agak ketakutan sedikit, mana tidaknya haziq terperasankan ada seekor singa besar di belakang abangnya Aiman, lalu memberitahu bahawa ada seekor singa besar, dan Aiman apa lagi seram sejuk ler, tadi bukan main punya berani buka almari tu…sekarang baru tahu nak cari ibunya…ehehe

scene

Mereka berdua bernasib baik sebab berjumpa dengan Caspian, Edmund, Lucy, Eustace, Reepicheep dan Seekor Singa yang sangat baik, istimewanya tentang singa tersebut di mana singa yang bernama Aslam itu pandai bercakap, Haziq yang agak ketakutan tadi menjadi cool sekejap, mereka berdua di siasat dan di tanya dari mana mereka datang, macam mana boleh sampai ke tempat tersebut, Apa lagi haziq dengan eksitednya menceritakan kepada singa dan rakan-rakan bahawa mereka terjumpa sebuah almari yang unik lagi cantik, dan abangnya Aiman membuka almari tersebut lalu mereka di telan dan oleh sebab itulah mereka berada di tempat tersebut.

Setelah Singa (Aslan) dan rakan-rakan mendengar penjelasan haziq, maka mereka berhasrat ingin menemukan haziq, Aiman untuk kembali kepada ibu mereka.

narnia

Dalam perjalanan mereka untuk menghantar Aiman dan Haziq, tiba-tiba meraka di serang oleh Penjahat, yang mana di ketuai oleh seorang penyihir wanita, mau kecut perut Aiman, muka asik masam macam cuka je, eksyen je tadi punya main berani buka pintu almari…keh3

narnia

Dalam perjalanan, mereka semua terserempak dengan wanita penyihir, wanita tersebut menginginkan kedua-dua budak kecil iaitu Aiman dan Haziq, tetapi berjaya di halang dan mereka semua melarikan diri. *owh…no fighting-fighting lorr…nanti tak abis pulak episode nie…haha*

narnia

Dan kini tibalah saatnya untuk meninggalkan Aslan dan kawan-kawanya, berat pulak rasa hati nak meninggalkan si Aslan, maklumlah Aslan seekor binatang yang sangat baik hati, kalau ikutkan singa macam si Aslan nie dah lama dah baham diorang….ehehe.

Dan kini Aiman dah Haziq telah selamat di hantar kepada ibu mereka melalui kapal pelayaran Dawn Treader.

narnia

Yeay…Aiman dan Haziq dah naik Kapal Layar Dawn Treader..kejap lagi berjumpalah diorang dengan ibu tercinta mereka πŸ™‚

narnia

Yeayy…jumpa jugak dengan hero-hero yang hilang sekejap sebab pergi mengembara, tapi pelik betul…diorang dua nie sampai tempat si Aslan tu sebab jatuh dari Almari, tapi kenapa pulak diorang dua nie di hantar balik naik kapal Dawn Treader yea?? patutnya kena masuk balik dalam almari tu…ehehehe, takpun geng2 narnia memang saje nak bagi hero-hero dua orang nie merasa naik kapal layar Dawn Trader, bertuah badan :), yelah namapun magic kan πŸ™‚

Kalau Yanlah maunya tak seronok, kapal tu bukannya kecik cik kak oiii, besar! kalau tau anak gi mengembara boleh join diorang nie tadi….hem..nampaknya kena tunggu ada orang bawa Yan pergi tengok tayangan 3D Narnia lah kot…ehehe.

narnia Sebenarnya entry ini adalah entry kontes dari Eon Bank Group dan jugak Nuffnang, jangan ketinggalan untuk menyaksikan Tayangan Filem Narnia The Voyage of The Dawn Treader yang akan di tayangkan pada 9 Disember 2010 di seluruh pawagan tahan air. untuk keterangan lanjut boleh layari www.gsc-eonbankcard.com ataupun Fan Page β€œThe Ultimate Movie Card”

The most creative blog posts will win:

Grand Prize x 1: 1 Brand New Sony Ericsson Xperiaβ„’ X10 worth RM1,999

Top 20 : 2 GSC 3-D Premiere Movie Passes to The Chronicles of Narnia : The Voyage of the Dawn Treader (8 December 2010 starts at 8.45 pm)

Consolation Prize x 90: 2 GSC Premiere Movie Passes to The Chronicles of Narnia : The Voyage of the Dawn Trader (8 December 2010 starts at 9.30 pm )

Jom layan Sinopsis Filem Narnia The Voyage of The Dawn Treader

Return to the magic and wonder of C.S. Lewis’ beloved world – via the fantastic Narnian ship, the Dawn Treader. In this new installment of the blockbuster β€œThe Chronicles of Narnia” motion picture franchise, Edmund and Lucy Pevensie, along with their cousin Eustace and their royal friend King Caspian, find themselves swallowed into a painting and on to the Dawn Treader. As they embark on an incredible adventure of destiny and discovery, they confront obstacles beyond imagination.

Nota Yanmie : Jom meriahkan contest ini, klik di SINI πŸ™‚