Pensel Kontot Aiman

Salam semua, banyak sangat benda nak di update sampai tak tau nak mula dari mana, heh simpan jelah untuk entry besok, kah3 boleh gitu? sebenarnya malas nak resize, mewatermark dan mengupload gambar, sebab terlalu banyak gambar semalam sampai tak tau nak pilih yang mana :), so layankan lah dulu gambar bawah nie ye, sementara mencari mood “rajin” untuk buat benda tu semua…keh3

pensil kontot

hehee layan pensel kontot Aiman ye, baru 2 minggu persekolahan dah pendek macam tu penselnya, nak tahu semua pensilnya habis dia asah kedua-dua bahagian macam gambar atas tu, pensel warna pun semua dia buat gitu gak, tapi takleh nak amik gambar sebab Aiman sorok pensel warnanya coz takut kena marah…wakaka sabar jelah, dah terlalu kreatif sangat jadik macam nie lah.

Pensel tu jadi kontot tak taulah sebab banyak menulis atau pun suka nak asah pensel…huhuhu, Yan dah sorok pengasah penselnya, kalau tak mau abis 10 batang sehari pencil di asah olehnye :))

aiman

Moga jadi anak yang bijak pandai 🙂

.

Nota Yanmie : Mood happy 🙂

Comments

  1. derang excited bila asah tajam asah tajam..tak boleh pendik atau tumpul mesti asah…tapi bahaya lah yan klu kedua tu dia asah..bimbang kalau tgh menulis terkena mata cara tak sengaja….

  2. Ingat lagi dulu,jangan bagi pensil pendek dari jari kelingkin,nanti kata pendek umur.Then selalu buat gak macam itu.Satu untuk pensel biasa,satu lagi pensel khat.hik hik hik.Jimat.

  3. Samalah anak-anak di rumah mula-mula sekolah dahulu kedua-dua hujung pensel diasahkan. Kalau pakai sharpener memang pensel cepat pendek berbanding diasahkan dengan pisau 🙂

  4. wah! bukan main anak akak ni kreatif macam saya kecil2 dulu, hehe

    ingat lagi cikgu akan marah kalau terlalu pendek..

    p/s: kegemaran saya gigit pensel, hehe

  5. Salam kak Yan,
    hohoho.. Aiman duk mengasah je ye… ish2.. sampai pendek lagu tu.. Masa kecik2, mak selalu ckp “jgn asah pensel tu sampai pendek, nanti pendek umo mak..”.. Bila dh besar baru faham, dia xnak daus bazirkan pensel tu.. hehehe

    Amin… *aminkan doa kak Yan yg bawah tu.. 🙂

    1. @Dauspozi, owh ma daus istilahkan mcm tu ye, klu kyan nie kejap je pendek umur klu istilahkan mcm tu…hahhaa tu pensel aiman baru 2 mggu je tu dh kontot mcm tu…

      makasih aminkan doa kyan 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.