Salam semua, fuh terkejut baca pasal harga ikan patin 13k yang dikenakan oleh sebuah restoran di Temerloh Pahang kepada sekumpulan 50 pelanggan yang makan menu tengahari hidangan masakan kampung dan  termasuklah menu ikan patin di sebuah restoran di Temerloh.

ikan patin

Kalau dah 50 orang 13K bermakna satu kepala RM260, mak aiiii!!! bukan pelanggan tu je tergamam, yang menaip nie pun nak terjojol bijik mata…heeee, mahal okeh! kalau makan kat hotel 5bintang pun rasanya tak semahal macam restoran tu kot, paling mahal pun buffet 1 kepala lingkungan 100-150, tu pun makan banyak hidangan.

Peluang anda untuk memiliki iPad2, klik bawah!!

Contest Apple iPad 2

So lepas nie sesiapa yang teringin nak makan ikan patin kat mana-mana restoran, kenalah tanya siap-siap seketul ikan patin tu berapa..hehe kang tak pasal-pasal kena macam 13K nie..ewwieeuuu kalau orang bujang tu dah boleh guna duit tu untuk kawin..ehehe

Bernama difahamkan ikan patin buah atau patin muncung dijual pada harga antara RM90 dan RM120 sekilogram, dan apabila dimasak, ia dijual dengan harga RM25 hingga RM35 seketul mengikut saiznya.

Ikan patin sangkar pula berharga RM15 sekilogram, dan jika dimasak, dijual antara RM5 dan RM7 seketul.

Ikan patin sungai berwarna kelabu manakala patin sangkar berwarna cerah dan putih di bahagian sisik atas dan bawahnya pula berwarna kemerahan serta banyak lemak. Sumber Malaysiakini

ikan patin muncung

Gambar Ikan Patin Muncung

Nampaknya pihak berwajib kena pantau hal macam nie dan difahamkan Kejadian itu kini menjadi bualan peniaga serta penduduk di daerah Temerloh.

Penjelasan Kenapa Ikan Patin Muncung Mahal

komen ikan patin

Komen atas tu adalah komen dari orang pahang sendiri…heeee, so dah tau kenapa ikan patin muncung tu mahal..kehkeheh. ntah betul ntah tidak ada gigi emas…hahaa, org pahang tu yang jawab okeh!

Nota Yanmie : Lepas nie ramailah yang nak menangkap ikan patin yea..nnggggee~~