Kementerian Pelancongan Belanja 1.8 Juta Untuk Facebook?

Salam, pheww terkejut betul baca di Malaysiakini.com pasal kerajaan Malaysia telah membelanjakan RM1.8 juta bagi membina dan menyelanggara laman Facebook Kementerian Pelancongan (Tourism Malaysia), banyak ok 1.8 juta tu semata-mata untuk facebook sahaja, padahal nak buat akaun facebook percuma sahaja…hiks!

tourism malaysia

malaysiakini.com

Dimaklumkan laporan melalui malaysiakini.com, sukar untuk mempercayai kononnya tidak ada sesiapun di kementerian itu yang mempunyai pengetahuan untuk mengemas-kinikan akaun Facebook sehingga kerajaan terpaksa memberikan kontrak kepada pihak ketiga.

Aiyoooo banyak giler ok nak upah tu, upah saya rm50 pun dah lebih dari cukup, inikan pulak Rm 1.8 Juta, terjojol bijik mata nengok angka tu…huhuhu, percuma je pun buat akaun tu.

“Timbalan Menteri Pelancongan Datuk James Dawos Mamit berkata kontrak RM1.8 juta itu ditenderkan kepada syarikat, Impact Creations Sdn Bhd, untuk selama tiga tahun iaitu bermula 2011 hingga 2013.” malaysiakini.com

“Kos tersebut membabitkan  Cuti-Cuti 1 Malaysia, Citrawarna 1Malaysia, Karnival Jualan Mega 1 Malaysia, Festival Pelancongan Seni Kontemporari 1 Malaysia, Kempen 1 Malaysia Bersih and Fabulous Food 1 Malaysia, yang mana masing-masing setiap kosnya sebanyak RM293,072”  TheMalaysianInsider.com

 

Baca Ini Juga – Kumpulan Pengodam Anonymous Ingin Menyerang Halaman Portal Kerajaan

 

Nota Yanmie : Kalau betul lah, serius ini sangat membazir!!

You Might Also Like

23 Replies to “Kementerian Pelancongan Belanja 1.8 Juta Untuk Facebook?”

  1. Mungkin hendak menyelenggara info dan soal jawab memerlukan komitmen pegawai khidmat pelanggan kementerian pelancongan menjangkau ribuan. Maklumlah banyak destinasi pelancongan di Malaysia ini.

  2. Wah boleh tahan juga mahalnye penangan facebook ni. padahal ramai je kakitangan yang jadi tahi fb. takkan takde sorang yang boleh buat. bayar la rm1000 sebulan.ngadap la fb tu 24jam. tak jadi masalah nyer. ni sampai 1.8juta apa cer. apapun tahniah kpd syarikat yang dpt kontrak tu. bagi la kat kami sikit.. heheheheh

  3. nampak sangat ada yang tak kena ni, siapa la yang buat ni…
    baru ni web 1pengguna 1.4juta, ni FB lak 1.8 juta, something wrong somewhere ni…

    pikah berkaitan tak siasat ke? 😈

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge