Operasi Besar-Besaran JPJ Menjelang Hari Raya – Pemakaian Tali Pinggang Belakang

Salam, wah tudia jangan tak percaya yea, JPJ bakal menjalankan Operasi Besar-Besaran Menjelang Hari Raya Aidilfitri 2011 ini, bagi memastikan semua pengguna jalan raya mematuhi peraturan terutama dalam pemakaian tali pinggang belakang kenderaan.

pemakaian tali pinggang

Gambar entry tahun 2009 -..-

Okeh yang pasal tali pinggang belakang nie insyaallah dah takde masalah sebabnya myhero-hero now memang dah disiplin dengan pemakaian tali pinggang belakang, sebab selagi diorang tak pakai tali pinggang selagi tu kereta tak gerak…ehehe.

Dan sekiranya didapati tidak memakai tali pinggang belakang, tindakan saman boleh dikenakan terhadap mereka yang melakukan kesalahan tersebut, so jangan pandang sambil lewa aje okeh, peringatan untuk diri sendiri jugak nie -..-

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan mengadakan operasi besar-besaran menjelang Hari Raya Aidilfitri ini bagi memastikan semua pengguna jalan raya mematuhi peraturan terutama dalam pemakaian tali pinggang belakang kenderaan. – Mstar.com.my

– Baru 11 bulan berlesen ‘P’ -..-

 

Comments

  1. harap penguatkuasaan kali ini berterusan lah.sia2 buat undang2 tapi tak laksanakan.rakyat pun kena patuhla..jangan esok lusa mati baru nak menyesal…

  2. pergh…penuh dengan disiplin.ni mak yang garang ke,ayah yang bengis?haha…

    susah jugak mula2 nak mengajar anak2 pakai tali pinggang ni.mula2 tu pakai la jugak.lepas kereta dah gerak 10, 20 minit,terus tak tahan,bukak tali pinggang.nampaknya nak kena betulkan balik disiplin anak2 ni…

    1. @Pacifista – X, hehehe anak2 mmg takut ngan ayah diorang, pandang je dh takut, klu ibu diorang mmg xheran pnya.

      mula2 nak ajar diorang pun mcm tu gak, kejap je pakai lepastu buka, tapi kagum masa kami bercuti ke JB naik kereta dari klang, anak2 ok je pakai tali pinggang sampailah ke destinasi…kikiki

      kalau balik kg pun diorang pakai talipinggang sampailah kt kampung 🙂

  3. haritu ikhwan penah lalu roadblock. duduk belakang tak pakai talipinggang pon . siap bukak tingkap lagi, tapi dia tak tahan pong . ish ish ish.

  4. susah betul nak suruh anak2 sedare kite pakai tali keledar ni. pakai topi keledar dalam kete nak pulak!!!wakakakaka!!!

    1. @ekspresiruang, kena amalkan jugaklah, suami dulu pun mcm tu, sbb kami nak ajar anak pakai so kami kenalah disiplin dulu baru diorang ikut sama…ehehe, kalau tak memang sampai sekarang bdk2 tu xpakai tali pinggang. so now empat2 je klu masuk dlm kereta perkara pertama mesti buat iaitu pakai tali pinggang 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.