Nak Ketupat Tapi Dapat Karipap

yanmie 23

Salam, petang tadi haziq bangun dari tidur terus merengek-rengek minta ketupat, adoiyaiii mana nak cari ketupat nak oiii, lagi-lagi kat klang ni mana ada, kena cari daun palas lagi, sebab haziq nak ketupat daun palas macam kat entry ketupat Daun Palas ni.

ketupat daun palas

Kalau jumpa daun palas tu pun, ibu bukannya reti nak anyam ketupat, hehehe, yang segera ada nie ha tapi haziq tak nak pulak, nak yang macam tok dia buat jugak, adoiyaiii.

Sudahnya pujuk-pujuk dia jelah…

Haziq : Ibu, nak ketupat

Ibu : ketupat takde sayang

Haziq : Nak jugak ketupat macam tok buat tu

Ibu : ketupat takde, tapi karipap ada, nak tak?

Haziq : Ala…nak ketupat jugak

Ibu : Okeh jap *pergi dapur goreng karipap*

Haziq : Ibu buat ape?

Ibu : Goreng Karipap, adik nak karipap kan?

Haziq : Tak lah, adik nak ketupat je

Ibu : Alaaa takpe lain kali kita makan ketupat, kita makan karipap dulu, “ke..tu..pat, ka…riiiii..pap” kan bunyi nak sama tu, boleh je.

Haziq : Yelah-yelahhhh, adik nak karipap

kuih karipapKuih Karipap ini sebenarnya Mak mertua tercinta yang buatkan, letak dalam freezer je, bila-bila nak makan tinggal goreng je, so bagi kat haziq karipap tu sebagai pengganti kepada ketupat hehe.

Dan sudahnyaaaaaa……tengok gambar bawah nie -..-“

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

kuih karipapAda ke patotnya haziq makan tepi-tepi karipap tu je -..-“

– Hari tu projek buat karipap dengan MIL, nanti saya entry kan ^_____^

23 thoughts on “Nak Ketupat Tapi Dapat Karipap

    1. hehehe dan-dan teringat kat mak ye, takpe nanti balik kampung boleh minta mak tolong buatkan 😀

      akak pernah buat jugak karipap ni tapi tak menjadi, baling ke dinging pun tak pecah, keras macam batu, nak gigit apatah lagi hehe boleh patah gigi.

      nie hari tu balik kampung, belajar buat dari mak mertua, tapi akak tak praktikkan lagi, ingat ada masa nak try buat, buat banyak-banyak pun takpe boleh letak dalam freezer 😀
      yanmie recently posted..Giveaway Yanmieonline.comMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Next Post

Chef Riz Tipu Resume Dalam Masterchef Malaysia

Salam, owh hot sangat isu ni, isu Chef Riz yang juga merupakan anak kepada Chef terkenal iaitu Chef Wan, Chef Riz yang juga merupakan salah seorang juri dalam program masakan Masterchef Malaysia dikhabarkan melalui The Malaysian Insider bahawa Chef Riz telah menipu dan mengubah resume beliau. Pihak The Malaysian Insider […]

Subscribe US Now