Resepi Ayam Bakar

yanmie 30

Salam, pagi tadi lagi myhero-hero teringin nak makan ayam bakar, so petang tadi buatkan diorang ayam bakar kegemaran diorang, budak kecik 2 orang nie memang minat sangat makan ayam bakar, kalau makan tu memang tak pandang dah orang belakang ke, kiri kanan ke, pandang ayam tu je sambil gigit sambil pandang ayam hihihi.

ayam bakar

Sebelum dibakar tadi, sempat lagi snap hihihi, nak resepi tak? serius sedap, bukan nak angkat bakul sendiri tapi tulah hakikatnya, hihihi sedap pada tekak anak-anak dan suami saya, orang lain saya tak tahu heee, ok saya share ye resepinya, kot-kot ada yang nak mencuba.

ayam bakar

Resepi Ayam Bakar

Bahan-bahan untuk memerap ayam

  • serbuk kari [agak-agak je, saya suka letak lebih sikit]
  • Perencah Nasi Goreng Kampung Adabi [1 peket kecik]
  • Sos Cili
  • Sos Tiram
  • Minyak bijan setengah sudu kecil
  • Serbuk kunyit sedikit
  • Kicap sedikit

Cara Memasak

  • Perap ayam bersama bahan-bahan diatas selama 30 minit
  • Oleskan loyang dengan majerin, susun ayam dalam loyang, kemudian bakar dalam oven selama 40 minit pada suhu panas 270 darjah.
  • Dah tu siap untuk dihidang dan bolehlah dimakan begitu saja ataupun bersama nasi

– Besok anak kata nak makan lagi ayam bakar ^_____^

30 thoughts on “Resepi Ayam Bakar

  1. Pingback: Katie Jamaludin
    1. @Ekspresi Ruang, memang ekspres, cuma beberapa minit je yang diperlukan untuk menyediakan bahan-bahan perapan tu, senang sangat, sedap!, biasa anak-anak dan suami suka makan yang resepi ni, kalau yang jenis blender tu diorang kurang makan, maybe yang ni lagi sedap kot, yang bestnya rempah2 kat loyang tu, perghhhh sedap, meresap pulak ke ayam tu, hihihi 😀
      yanmie recently posted..Resepi Ayam Bakar My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Next Post

Drama Gemersik Kalbu Slot Akasia TV3

Salam, tak lama lagi Drama Tentang Dhia dah nak habis kan, drama yang bakal menggantikannya iaitu drama Gemersik Kalbu yang di adaptasi dari novel Gemersik Kalbu hasil karya dari Anis Ayuni, saya tak pernah baca novel ni, tapi kalau dah jualan novel ni laris dah tentu jalan ceritanya bestkan? Drama […]

Subscribe US Now