Daging Goreng Kicap

Salam, heheeee dalam pada tak sihat ni kan sempat lagi nak buat itu ini, degil betul tak reti nak berehat, apa boleh buat, kalau rehat lagi rasa sakit sebab takde aktiviti langsung ekeke, layan saya masakย Daging Goreng Kicap hikhik.

Daging Goreng Kicap

Daging goreng kicap, nak buat berkuah pun boleh, tapi saya suka yang kering-kering, yang bestnya daging tu tak liat pun, budak-budak twitter hari tu ada datang makan kat rumah, siap ada yang nak menapau tapi malu nak cakap hahaha, korang ni nakal betul hiks!

Daging Goreng Kicap

Hoyeahhh makan dengan ย nasi panas-panas memang terangkat, saya makan daging tu sikit dengan Magic Rice, sebab masih dalam Projek Besar saya lagi, takleh nak makan banyak-banyak ihikkkksss.

– Nak resepi kat SINI

Author: yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

30 thoughts on “Daging Goreng Kicap”

    1. betul tu, kakyan ni kurang makanan yang berkuah, suka kering2, makan daging tu sambil gigit cili padi tu perghhhhh sedap, nak2 pulak nasik panas2 lagi hehee ๐Ÿ˜€

    1. potong ikut urat lepas tu perap 30 minit ke 1 jam, perap dengan gula dan garam, lepas tu basuh2 dan masak sampai empuk, biasanya tak amik masa yang lama sebab dah perap tu yang lembut tu.

      tak perlu letak garam dah sebab bila masak daging tu dia dah ada rasa juicy kat daging tu, rasa dah sebati, xperlukan perasa dah, tinggal lagi letak kicap je, dan cili padi kalau suka.

        1. hahahhaa takpe nanti cari daging kicap, tapi kalau kat kedai memang susah nak cari daging yang lembut, selalu kalau makan kat luar kalau amik daging mesti liat ๐Ÿ˜›

            1. So far tak pernah pilih-pilih pun daging part mana, potong ikut urat lepas tu perap 30 minit ke 1 jam, perap dengan gula dan garam, lepas tu basuh2 dan masak sampai empuk, biasanya tak amik masa yang lama sebab dah perap tu yang lembut tu.

              tak perlu letak garam dah sebab bila masak daging tu dia dah ada rasa juicy kat daging tu, rasa dah sebati, xperlukan perasa dah, tinggal lagi letak kicap je, dan cili padi kalau suka.

              sekian heheee ๐Ÿ˜€

Leave a Reply

Your email address will not be published.