Dah Pandai Main Basikal 2 Roda

Salam, hiks bukan saya ye tapi anak saya Aiman, diaย Dah Pandai Main Basikal 2 Roda, kemain seronok lagi tengok dia, ok serius saya amat jeles hikhik sebab saya tak reti main basikal hehee.

Aiman

Pagi tadi sebelum ke Tadika

Sebelum ni aiman guna roda penyokong kat belakang tu, baru ni dia minta untuk dibukakan roda kecik 2 tu, bajet memang dah pandailah tu kan, tu yang dia minta bukakan roda tu. Buka je terus kayuh, tak jatuh pulak tu, eeee tererrrnyyeee dia kikikiki.

Aiman

Basikal dah nak usang baru reti main hehehee, beli tahun lepas lagi, baru minggu lepas buka roda kecil kat belakang tu hikhik.

Aiman

Dah tu sekarang ni pantang dapat keluar rumah, terus je pecut, risau jugak takut ada kereta lalu, dia dah ler bawa basikal tu laju, lagi-lagi kalau ayahnya pergi kerja naik motor, mulalah dia duk kat sebelah motor tu, konon nak berlumba dengan ayahnya hahahhahaa.

Aiman

Ingat nak bawa budak-budak ni main basikal kat taman rekreasi pun ok jugak ni, tentu diorang seronok

– Bila nak pandai main basikal ni, jeles pulak tengok anak hahahahaha

You Might Also Like

18 Replies to “Dah Pandai Main Basikal 2 Roda”

  1. Cuma kena pastikan dia berhati-hati sebab baru boleh berkayuh jangan jadi macam anak saya sampai masuk didalam longkang.

    Macam kawasan rumah saya tidak ada bonggol bagi yang letak kepala di kepala lutut memang tidak reti memandu perlahan dikawasan perumahan. Maklumlah anak-anak kecil kalau kayuh basikal main keluar simpang sahaja.

    Pastikan brek basikal sentiasa didalam keadaan baik dan berfungsi kalau tidak mereka ini brek dengan selipar. ๐Ÿ™‚
    akubiomed recently posted..Update ringkas: Baby Aslah masuk hospitalMy Profile

  2. anak buah saya pon br pandai bawak basikal 2 roda kak.. jenuh mengajarnya.. siap jatuh2..bedarah lutut.hahah tp dia semangat..last2 dh reti…suka sangtlah dia,.,,kesana sini ngan basikal.

    1. seronok kan tengok diorang pandai main basikal. eh aiman ni takde lagi berdarah2 lutut, maybe sebab lama dia beroda 3 kat belakang tu kot, so dah reti nak balancekan badan, buka je roda 2 tu terus kayu macam biasa, seronok sangat akak tengok sebab dah takyah ajar dia dah heheee ๐Ÿ˜€

      comel budak2 kecik kayuh basikal kan ๐Ÿ™‚
      yanmie recently posted..Dah Pandai Main Basikal 2 RodaMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge