Proton Preve Baru – Kereta P3-21A

Salam, akhirnya teka teki nama untuk kod Kereta P3-21A akhirnya telah diketahui, nama kereta proton baru bukanlah Proton Tuah yang digembar gemburkan, sebaliknya nama baru kereta tersebut adalah Proton Preve.

proton preve

Gambar diatas merupakan sisi tepi Proton PREVE, perghhh ok cun hikhik, Proton Preve ini akan dilancarkan pada bulan ini oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, sama-sama kita nantikan pelancarannya, tak sabar pulak nak tengok kereta preve ni beraksi atas jalan.

Proton Preve - proton p3-21A

Hari tu tak berpeluang menyaksikan Pameran Proton Power Of 1 di Bukit Jalil, yang mana time tu kereta preve ni pakai baju, so tak nampak kulit, nak gambarkan pun susah, betul-betul penuh misteri heheee.

– Tak sabar nak tengok!

Comments

    1. Hahaha… tengok pun tengoklah janji dah puas… Lepas nie kalau tak puas juga nak tengok beli saja poster Proton Preve tu baru lekat kat dinding bilik tidur… huhuhu

  1. CAMPRO-CAMPRO IAFM-CAMPRO CPS kpd CAMPRO CFE (CVT)..
    hebat2..rege tak sampai RM10000 pun dah dpt sebuah kereta berprestige..
    selevel dgn FORD FOCUS – ALTIS N CIVIC..buka mata buka minda..sampai bila nak sanjung model luar..RM78 ribu..apa lg..sambar sebuah..tahniah PROTON..

    1. Biasalah tu… Mungkin Proton nak juga nama mcm kereta mewah lain… Nama tak jadi hal janji kualiti buatan dan pemanduan itu yang patut diambil kira… huhuhu

  2. Assalam… dengar berita , kereta proton nie akan dipasarkan kat luar negara juga… bagus… perkembangan yang baik utk industri permotoran di negara kita…

    1. Samalah, bukan nak berlagak ke apa, suami memang kurang berkenan kereta tempatan, tapi kalau saya ok je yang penting boleh guna heeee

Leave a Reply

Your email address will not be published.