Bagaimana Membina Keupayaan Usahawan Wanita?

Salam, sabtu baru ni saya telah di temuramah melalui perbualan telefon mengenai Bagaimana Membina Keupayaan Usahawan Wanita? menerusi rancangan Bisnes Alternatif di Astro Awani 501, ramai sedia maklum dewasa kini semakin ramai golongan wanita usahawan wanita yang berjaya, tidak kira dari pelbagai bidang yang diceburi.

membina keupayaan usahawan wanita

Terutamanya dengan zaman teknologi canggih seperti sekarang, semuanya hanya dihujung jari, contohnya perniagaan online internet seperti jual beli pakaian, makanan, barangan dan macam-macam lagilah, itu belum lagi usahawan yang berjaya diluarsana, yang berjaya membuka mata banyak pihak, bagi saya “MINAT” adalah perkara paling penting dalam membina keupayaan usahawan wanita, dan seterusnya dorongan dari keluarga dan rakan-rakan, tidak lupa juga modal/dana yang mana penting untuk memulakan sesuatu perniagaan.

Blogger INI juga masuk TV (thanks rekod video), *ehemm besar juga suaraku hahahhaaa*

Juga kagum pada golongan suri rumah yang berjaya menjana pendapatan sampingan yang lumayan, sudah terbukti, dan ianya bukanlah caka-cakap kosong sahaja.

– Jadi apa pendapat anda bagaimana membina keupayaan usahawan wanita??

Comments

  1. Saya sangat setuju minat adalah paling penting dalam apa bidang yang ingin diceburi bukannya bakat. Walaupun ada bakat, tapi tiada minat, susah nak berjaya, kena paksa. Bakat boleh di asah, minat tak boleh paksa.

  2. Usahawan wanita boleh berjaya kerana kuasa membeli dikalangan wanita adalah tinggi. Kalau jual gincu pun boleh jadi ini kerana hasil maklumbalas saya dapat ketika menyertai skim perniagaan. Golongan sasaran adalah remaja wanita dan wanita. Sebagai contoh jual alat solek senang-senang boleh jual lebih RM50. 🙂

  3. Pada pendapat saya seorang wanita perlu mendalami ilmu keusahawanan dan mempelbagaikan cabang keusahawanan yang diceburi.. Sekarang ni dah ada bermacam-macam insentif keusahawan yang disediakan oleh kerajaan untuk membantu usahawan wanita.. Jadi rugi sekiranya para usahawan tidak memanfaatkan peluang tersebut.. 😉

  4. Zaman sekarang warga wanita perlu membantu keluarga menambahkan pendapatan keluarga. Kalau yang berminat menjadi usahawan itu adalah bonus. Saya galakkan lebih ramai menceburi perniagaan. Tentang dana tu, jangan harapkan kerajaan semata2. Cuba usahakan sendiri.

  5. zaman sekarang ni penting wanita tahu keusahawanan,berdikari. life makin mencabar. kalau dulu2 suami kerja sorang cukup. sekarang mungkin tidak.
    tapi,rumahtangga tetap kena disusun atur dengan rapi.
    p/s: 2cents from orang bujang. hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published.