Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Salam, hiks ok baru nak rajin up entry Percutian Ke Pulau Langkawi, kali ni entry Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah ni, ini kes sebab nak clearkan memori kad kikiki, ok layan jom!

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Kota Mahsuri

Oh saya suka sangat dengan lukisan mural kat atas tu, reka bentuk dan landskap kat sini pun sangat menarik, ini kali ke 2 saya datang ke sini, kali pertama semasa saya dan suami honeymoon di Langkawi ni, time tu tak cantik macam ni, biasa-biasa aje, sekarang ni memang dah banyak yang berubah dan membangun, kagum!

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Beli Tiket, tak mahal pun tiketnya, ringit2 je, lupa pulak saya berapa harga tiket huhuhu, tapi kalau tunjuk MyKad memang dapat harga  1Malaysia.

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Masuk je kat dalam, ada persembahan cak lempong, sambil-sambil berjalan kedalam lagi layan lukisan Mahsuri kat dinding, dan nak tahu kat dalam ni pun ada kedai-kedai yang menjual cenderahati, perhiasan dan pakaian khas buah tangan dari langkawi, so apa lagi memang pulun ler beli baju untuk anak-anak dan juga fridge magnet ^__^.

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Telaga Mahsuri

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Makam Mahsuri, dalam Muzium ada tayangan cerita tentang Mahsuri tetapi tidak dibenarkan untuk merakamkan video ataupun mengambil gambar.

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Pelbagai jenis rumah pada zaman Mahsuri

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Ni dah nak balik, jumpa pulak dengan pokok pisang yang mengkagumkan ni ^__^

 – Pelbagai cerita tentang Lagenda Mahsuri, mana satu yang betul pun saya tak pasti.

You Might Also Like

18 Replies to “Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge