Ulser & Tergigit Bibir

Salam, seksa betul 2 hari ni nak makan, tiap kali makan tiap kali tulah nak tergigit bibir, semalam makan punyalah tertib slow-slow mengunyah punya tergigit juga. dan sudahnya hari ini daku menahan sakit, mana tidaknya gigitan berbisa tu dah bertukar menjadi Ulser, gggrrr!!!

ulcer

Google Img

Orang kata kalau kita tergigit bibir/lidah or pipi ni ada orang tengah mengata kita hahaha, yeker?? ataupun ianya sekadar kebetulan atau mitos sahaja?, nak kata makan gelojoh tak juga, makan macam biasa. serius tak menahan sakitnya.

– Lagi Ulser dah naik ni, hemmm..meh kongsi macam mana nak merawat ulser mulut ni huhuuu pedih gilaaaa wuuuu~

Comments

  1. kalau ditempat saya namanya sariawan, perbanyak juga mengkonsumsi buah2an yang mengandung vitamin C biar bisa membantu proses penyembuhan..
    semoga lekas sembuh ya..

  2. Biasanya saya makan benda lagi pedas..letak kat bahagian ulcer tu..nanti lama2 ulcer tu hilang..tapi kena tahan pedih ckit la..berair mata..hahaha

  3. Sakit tu memang pedih sangat-sangat bila mahu makan, biasanya beli bonjela utk disapu di tempat pedih tu..tapi sapupun pedih juga. Bagi saya jgn beli bonjela..beli yang jenis paste…ia tidak pedih. Moga cepat2 sembuh ya yanmie.

  4. ada orang kata taruk bonjela ke ape namanya.. takpun marjerin laaa.. tak pun colgate laaa.. bam gamat laa.. huhuhu

    mesti kurang selera makan..

    1. Ada jual ye? baiklah insyaALLAH kalau sempat nak gi cari, malam ni nak balik kg, tak menahan sakitnya ni, nak senyum pun leh, terkena gigi pedih 🙁

  5. Nampak gambar dah sakit ! T___T . Hari tu terodok berus gigi kat gusi .. sakit juga bila nak makan . Kesian kak yan kena ulser .. lagi sakit .. huhu . semoga cepat baik ! 🙂

  6. Waduh….mmg sakit sgt tu.. sapu je ubat ulser….kalau dah ada kt rumah ler….

    Kalau tak de dn tak de masa nk beli…apa kata kumur air garam…pedih tapi mujarab…

    Tak pun biarkan je….lps seminggu baik la….hehehe

    K sya pun pun baru je baik ni….

    1. Apa??? Air garam??? owhhh tak sanggup Yan kak…hahahhaa pedih gila kot kalau guna air garam tu, takpeler tahan seminggu huhuuuuu

    1. Kalau yang kurang air tu boleh terima lagi, coz tak tergigit kan..ni tergigit bibir, mujur tak tergigit lidah…tergigit lidah lagi sakit ya amat 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published.