Benarkah Gambar Ini Mayat Osama Bin Laden Yang Mati DiBunuh?

Salam, baru sudah tengok gambar yang kononya adalah mayat Osama Bin Laden, persoalannya benarkah gambar bawah ini adalah mayat Osama bin Laden mati dibunuh Amerika, ataupun sekadar kospirasi seperti yang rakan-rakan kita komen di entry INI.

osama bin laden

Visual video yang dikeluarkan Express TV menunjukkan jenazah pemimpin Al Qaeda, Osama bin Laden di Islamabad, Pakistan pada Isnin. Beliau yang juga perancang utama serangan terhadap Pusat Dagangan Dunia di Amerika Syarikat (AS) pada 11 September 2001. -mstar.com.my

Continue reading “Benarkah Gambar Ini Mayat Osama Bin Laden Yang Mati DiBunuh?”

Osama Bin Laden Dead? – Osama Laden Mati dibunuh

Salam, pagi tadi menjadi topik hangat di twitter bila sahaja terpandangkan tweet dar CNN yang mengatakan khabarnya Osama Bin Laden dilaporkan mati dibunuh di sebuah rumah agam yang terletak di Islamabad.

osama

Barack Obama juga dijangka bakal mengadakan sidang berita berkenaan laporan tersebut, apa pun tak boleh nak komen panjang, kita tunggu kesahihannya.

Lagi berita kematian Osama Bin Laden kat SINI

Nota Yanmie : Kalau betullah Osama bin Laden dah mati, Al-Fatihah untuknya, Amin.

Keputusan Terkini Pilihanraya DUN Sarawak 2011

Salam semua, hari nie bermulanya hari penentuan bagi Negeri Sarawak, siapakah bakal menerajui negeri tersebut, semuanya di tangan pengundi, Keputusan Pilihanraya DUN Sarawak 2011 dijangka pengumuman awalnya pada pukul 8.00 malam dan turut dijangka akan selesai pada pukul 11.00 malam ini.

sarawak

Seramai 213 orang calon yang bertanding bagi merebut 71 kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak yang dipertandingkan kali ini. Pertandingan kali ini tetap berlangsung di antara BN dan Pakatan rakyat walau terdapat pelbagai parti pembangkang dan calon bebas yang mengambil bahagian.

Continue reading “Keputusan Terkini Pilihanraya DUN Sarawak 2011”

Harga Ikan Patin RM13K Pelanggan Restoran Tergamam

Salam semua, fuh terkejut baca pasal harga ikan patin 13k yang dikenakan oleh sebuah restoran di Temerloh Pahang kepada sekumpulan 50 pelanggan yang makan menu tengahari hidangan masakan kampung dan  termasuklah menu ikan patin di sebuah restoran di Temerloh.

ikan patin

Kalau dah 50 orang 13K bermakna satu kepala RM260, mak aiiii!!! bukan pelanggan tu je tergamam, yang menaip nie pun nak terjojol bijik mata…heeee, mahal okeh! kalau makan kat hotel 5bintang pun rasanya tak semahal macam restoran tu kot, paling mahal pun buffet 1 kepala lingkungan 100-150, tu pun makan banyak hidangan.

Continue reading “Harga Ikan Patin RM13K Pelanggan Restoran Tergamam”

Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak 2011

 

Update terkini!!

Klik Keputusan Terkini Pilihanraya DUN Sarawak 2011

Salam, hari ini bermulalah hari untuk merebut Negeri Sarawak, Proses penamaan calon untuk pilihan raya umum Dewan Undangan Negeri Sarawak (DUN) Ke-10 berjalan dengan lancar pagi tadi. Pilihan Raya Negeri Sarawak ini akan berlangsung pada 16 April 2011 di 1,749 pusat pengundian.

undi sarawak

Tempoh masa yang diberikan untuk berkempen adalah selama 10 hari bermula hari ini. Parti manakah yang akan menerajui Negeri Sarawak? sama-sama kita nantikan Keputusan Pilihan raya Negeri Sarawak ini nanti.

Continue reading “Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak 2011”

RON 97 Naik 20 Sen – Harga Minyak Petrol Naik Lagi

Salam semua, bermula tengah malam (jumaat 1 April 2011) Kadar harga minyak petrol RON 97 naik 20 sen lagi, menjadikan harga seliter sebanyak RM 2.70. Petrol gred ini lazimnya digunakan oleh kenderaan yang memerlukan prestasi yang tinggi.

ron 97

Malaysiakini.com

Kali terakhir harga minyak petrol RON 97 dinaikkan ialah pada 4 Januari lalu iaitu sebanyak 10 sen dan sebelum itu juga pernah ada kenaikan sebanyak 15sen pada 1 Disember yang lepas. Aiyoooo…

Nota Yanmie : Lepas nie naik berapa pulak yea??

Tarian aka senaman Poco-poco di haramkan

Salam semua, kecoh betul kat forum-forum sekarang nie pasal berita pengharaman tarian / senaman poco-poco di negeri perak. ramai yang seperti masih tidak boleh menerima keputusan tersebut yang telah dibuat oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak.

Video Tarian Poco Poco

Seharusnya pabila fatwa dikeluarkan, semua pihak perlu menghormatinya dan tidak perlu untuk mempersoalkannya, mereka lebih arif dari kita. Di Negeri Pahang tak tau lagi macam mana, kalau poco poco di haramkan Di Negeri Pahang, nampak gayanya mak mertua tak dapat dah nak berpoco-poco…ehehe, nak buat apa yea selain poco-poco nie?? enjoy tau sebenarnya buat poco poco nie, cuma tulah takde pulak terfikir akan gerak gaya pergerakan poco-poco nie sebab pergerakan tu kita boleh cipta sendiri, bukan hanya tertumpu pada suatu pergerakan yang dikatakan seperti simbol +.

Continue reading “Tarian aka senaman Poco-poco di haramkan”

Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak

Update terkini 16/04/2011 : Keputusan Terkini Pilihanraya DUN Sarawak 2011

Salam semua, kita berkongsi info lagi yer di blog ini, hikhik, untuk makluman Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak akan diadakan iaitu pada 16/04/2011. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan hari penamaan calon untuk pilihanraya dun Sarawak adalah pada 6 April manakala hari pengundiannya pula jatuh pada 16 April. untuk maklumat lanjut boleh tengok di link bawah.

Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri Sarawak

sarawak

Ini bermakna tempoh berkempen adalah selama 11 hari sahaja. Pengumuman tersebut telah diumumkan sebentar tadi oleh pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof di Kuching. DUN Sarawak dibubarkan kelmarin yang mana secara perlembagaan, pilihan raya hendaklah diadakan sebelum Julai tahun ini.

Nota Yanmie : Nak undi nie macam-macam berita ada…

 

Rakaman Video Seks Ahli Pemimpin Politik Pembangkang

Salam semua, wah hangat isu sekarang nie, tengok berita je mesti pasal tajuk yang sama, lebih mengejutkan pasal tajuk berita semalam, Rakaman Video Seks Ahli Pemimpin Politik, taknak komen banyak sebenarnya, kurang arif pasal benda nie, korang boleh baca sendiri di link bawah ini.

Rakaman Video Aksi Seks Pemimpin Politik

Yang lebih mengejutkan lagi, bukan pasal rakaman video seks ahli pemimpin politik tu, tapi pasal semalam tengok berita dengan anak, ntah macam mana, anak tanya, “Ibu, Seks tu apa??” hah!! (budak umur 5 tahun bertanya), cepat-cepat tukar topik okeh, terus alih TV dan ajak Aiman buat Origami, uhuuuuu….kalau kerap berita macam nie di paparkan bahaya jugak nie.

Nota Yanmie : Macam-macam 😛

Gerakan Pemindahan Pelajar dan Rakyat Malaysia di Mesir – Jadual Penerbangan

Salam semua, semalam tengok berita pukul 8 di TV3 lega sangat, Tahniah buat kerajaan Malaysia kerana bertindak untuk membawa keluar pelajar dan rakyat malaysia keluar dari Mesir. Mudahan semua segala kerja-kerja dan urusan mereka di permudahkan, amin. semalam bermulanya Ops Piramid yang mana ianya merupakan gerakan pemindahan pelajar dan rakyat malaysia di Mesir.

ops pyramid

[gambar: Berita Harian]

Situasi terkini di Mesir bertambah tegang berikutan keganasan dan pertempuran yang tercetus di antara penyokong pro – Mubarak dengan penyokong antikerajaan. Pengumuman Presiden Hosni Mubarak untuk tidak bertanding di dalam pilihan raya Presiden pada bulan September 2011 tidak dapat diterima oleh penunjuk perasaan yang terus berdemonstrasi.

Continue reading “Gerakan Pemindahan Pelajar dan Rakyat Malaysia di Mesir – Jadual Penerbangan”