Jom Buat Kuih Karipap Kentang

Salam, hari tu masa balik kampung untuk menyambut raya qurban, besoknya saya dan Mak Mertua tercinta buat projek Kuih Karipap Kentang sebelum kami balik ke Klang, layan jom

cara buat kuih karipapDoh ni Mak Mertua yang buat, saya tengok je dan tolong sikit-sikit, tapi puas hati sangat sebab dapat resepi buat kuih karipap ni depan mata, saya pernag dapat resepi buat kuih karipap dari kawan sepejabat semasa saya berkerja dahulu, tetapi karipap yang jadinya sangat ler keras, baling ke dinding pun tak pecah, suami makan pun tak boleh, keras ya amat hehe, itulah pertama kali dan kali terakhir saya buat kuih karipap.

Continue reading “Jom Buat Kuih Karipap Kentang”

Bila matsalleh bercakap melayu

Salam semua, petang nie Yan lepak-lepak kat Forum Komuniti Sepaku.net, ownernya my bespren Edy *wah saja promote* ekekeke 🙂 Ifti jangan marah yea!. Apa yang menarik perhatian Yan tiap kali masuk Forum Komuniti Sepaku.net mesti Yan akan masuk ke ruangan Sepaku Lawak, hehee sekali sekala baca memang seronok.

Apa yang Yan baca?? meh nak share yea ngan korang pasal Matsalleh yang teringin sangat nak bercakap dalam bahasa melayu, nie kat bawah ada manualnya, layan…hahaha

.

1. Belacan = bell – arch – un

2. Tempe = temp – air

3. Cencaluk = change – charge- look

Continue reading “Bila matsalleh bercakap melayu”