Wajib Makan Kalau Balik Sabah

Assalam, baru-baru ni kami balik Sabah, semestinya kalau balik sana haruslah pekena Mee Basah barulah lengkap rasanya hidup berada di Sandakan Sabah tu hehee, sampai macam tu kan heeee, seminggu sebelum balik tu memang dah terbayang Mee Basah tu haahhaha, teruk betul perangai šŸ˜›

pearl harbour cafe sandakan

Alang tu muka macam tak puas hati je -..-“

Kami balik sabah pun kejap je, 3 hari 2 malam, memang tak sempatlah nak kemana-mana pun, kami balik Sandakan raya ke 4, raya ke 5 tu adik kenduri, so balik memang untuk kenduri tu jelah.

Continue reading “Wajib Makan Kalau Balik Sabah”

Resepi Mee Basah Sabah

Salam, atas permintaan pembaca blog ini melalui email yang dihantarnya semalam, beliau meminta saya berkongsiĀ Resepi Mee Basah Sabah, ok saya kongsikan bersama pembaca yang lain.

mee basah sabah2 Mee Basah Sabah

Di semenanjung ni tak pernah lagi jumpaĀ Mee Basah Sabah, yelah nama pun ada “Sabah” so dah tentulah rasanya tak sama, tapi sekali pandang macam Mee Hailam/Mee Ladna tapi dari segi rasa ianya berbeza.

Continue reading “Resepi Mee Basah Sabah”